به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)، مراسمی در مسجد کارلت، واقع در استان والنسیا اسپانیا، به همت امام جمعه این مرکز، برپا گردید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از واحد ترجمه شبکه قران و معارف سیما، این مراسم شامل مباحثه و گفتگو در رابطه با ولادت حضرت رسول(ص) بوده که توسط استاد دانشگاه «الازهر قاهره» دکتر «جمال عبدالعزیز» انجام شد.
هدف از برپایی این مراسم، ارائه الگوی رفتاری مناسبی بود که هر مسلمانی ملزم به عمل به آن در زندگی روزمره خود با خانواده، دوستان، همسایگان و همه موجودات زنده ای که وی را احاطه می کنند، است.  
در این مراسم مناسب ترین الگو برای داشتن رفتاری اسلامی، پیروی از سیره حضرت رسول (ص) دانسته شد.
برپا کننده این مراسم، با آوردن مثالی، عمل به الگوی رفتاری پیامبر را توضیح داد. وی خاطرنشان کرد، زمانی که فردی دچار ناراحتی پوستی می شود، دکتر به وی توصیه می کند، بیشتر در معرض نور خورشید قرار گیرد و از پرتو های مفید خورشید بهره گیرد؛ این بیمار علاوه بر توصیه پزشک ممکن است کتاب هایی نیز در ارتباط با خواص پرتو های خورشید خوانده باشد و دانسته های قابل توجهی در این باره داشته باشد، اما همچنان اکثر اوقات روز خود را در اتاق های تاریک سپری می کند. زیرا دانسته های وی تاثیری بر عملکرد او نداشته اند.
وی عنوان کرد: همان قدر که دانستن مهم است، عمل به دانسته ها نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است؛ بخصوص زمانی که از فردی چون پیامبر اسلام (ص) صحبت به میان می آید. بنابر این تنها دانستن درباره وی کافی نیست بلکه عمل به سیره و الگو قرار دادن رفتار او در تمام ابعاد زندگی یک مسلمان ضروری است. او همچنین از حضار مراسم نیز درخواست کرد تا هرگونه سوال و شبهه خود را در رابطه با این گونه مسائل در این مراسم بیان کنند تا تمام مسلمانان «کارلِت» از اطلاعات کافی در ارتباط با اسلام برخوردار باشند.
در پایان نیز کتابی در رابطه با اسلام به زبان اسپانیایی، به حاضرین اهدا شد که بااستقبال خوبی رو به رو گشت. /ي2

برچسب ها: میلاد ، پیامبر ، والنسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار