صدراعظم آلمان و رئيس جمهور مصر در ديدار با يکديگر در برلين اوضاع کنوني مصر و منطقه را بررسي کردند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني المصريه ؛ آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در سخناني در کنفرانس خبري مشترک با محمد مرسي رئيس جمهور مصر در برلين گفت: هدف از اين گفتگوها ايجاد فرصت براي توسعه اقتصادي بين دو کشور و بهبود وضع زندگي مردم مصر است. در اين گفتگوها بسياري از تحولات دو سال اخير مصر را بررسي کرديم. 

مرکل افزود: ما به شدت از حقوق بشر و آزادي انديشه و دين حمايت مي کنيم و علاوه بر اين بسياري از مسائل سياسي مربوط به مصر را بررسي کرديم. صدراعظم آلمان افزود: بخش اعظم گفتگوهاي ما به اوضاع کنوني مصر اختصاص داشت و علاوه بر اين حملات اسرائيل به غزه و نيز نقش مصر در روند صلح خاورميانه را بررسي کرديم. 

وي ادامه داد: مصر آمادگي کامل خود را براي گفتگو جهت حل بحرانها در خاورميانه و نيز بحران سوريه و مشکل مالي اعلام کرد. اميدواريم صلح و دموکراسي به خوبي در مصر برقرار شود و گام هاي موفقيت آميزي در خصوص روند آشتي در مصر برداريم.

محمد مرسي رئيس جمهور مصر نيز در کنفرانس مطبوعاتي مشترک با آنگلا مرکل گفت اعلام وضع فوق العاده در سه شهر مصر موقت و با هدف تامين امنيت براي شهروندان مصري است.

مرسي در ادامه با اشاره به اينکه به روابط دو کشور بر اساس مشارکت و احترام و اعتماد متقابل بدون هرگونه دخالت در امور يکديگر، افتخار مي کنيم افزود: روابط دو کشور نشان دهنده جايگاه محوري مصر و اهميت همه جانبه آن براي آلمان است. 

وي در ادامه به همکاري آلمان در کمک به اقتصاد مصر در جريان تحول دموکراتيک در اين کشور اشاره کرد و افزود: آلمان از جمله اولين کشورها بود که از زمان شکل گيري انقلاب بيست و پنجم ژانويه دو هزار و يازده تا کنون به تحول دموکراتيک در مصر کمک کرده است. رئيس جمهور مصر با تاکيد بر اين که به وعده هاي خود براي ايجاد موسسه هاي کشور ادامه مي دهيم افزود: ديدار امروز ما فرصت مناسبي بود تا طرف آلماني در جريان واقعيت حوادث و تحول دموکراتيک در مصر از برگزاري همه پرسي قانون اساسي تا تصويب آن و برگزاري انتخابات پارلماني در ماه هاي آينده قرار بگيرد. ما اصرار داريم انتخابات پارلماني طبق قانون براي تشکيل پارلمان طرف سه يا چهار ماه آينده برگزار شود. 

مرسي با اشاره به اين که اطلاع مرکل از اوضاع مصر نشان دهنده توجه و اهتمام اين کشور به مصر و ثبات و انتقال دموکراتيک در اين کشور است افزود: با توجه به اين اهتمام بايد بگويم آلمان بايد در همه عرصه هاي اقتصاد مصر و بخصوص در تحقيقات علمي و انتقال فناوري و سرمايه گذاري صنعتي و تجاري و حمايت از صنعت گردشگري به مصر با توجه به ظرفيت هاي گسترده اي که در اين زمينه وجود دارد ايفاي نقش کند.

مرسي در ادامه به بحران داخلي مصر اشاره کرد و افزود: درباره تحولات اوضاع مصر رايزني کرديم و درباره اهميت ادامه تلاش براي جلوگيري از خونريزي ها در سوريه و انتقال منظم قدرت در اين کشور به توافق رسيديم. 


                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: مرکل ، مرسی ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار