مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: طرح آبياري تحت فشار قطره اي در حدود700هکتار از باغهاي آمل در حال اجرا است .

امینی درگفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود: این طرح که از سالهای گذشته تاکنون در باغ های مرکبات شهرستان آمل اجرا شد، بیش از 22 ميليارد و 793 ميليون ريال تسهیلات به بهره برداران پرداخت شد.

وی تصریح کرد: صرفه جويي در مصرف آب و افزايش کمي و کيفي محصولات زراعي و باغي، امکان آبياري در زمين هاي شيب دار ، افزايش سهولت و سرعت در اجراي عمليات آبياري و کاهش هزينه هاي کارگري برای کشاورزان و باغداران را هدف از اجرای این طرح بیان کرد.

مدیرجهاد کشاورزی آمل گفت: بیشترین اجرای طرح آبیاری تحت فشارقطره ای در سه سال گذشته با اعتبار 11 ميليارد و 600 ميليون ريال از محل اعتبارات بانک کشاورزي بوده که در حدود 423 هکتار از باغ های این شهرستان اجرا شد.

امینی افزود: 85درصد ازهزينه هاي اجراي این طرح تا سقف 35 ميليون ريال در هر هکتار کمک بلاعوض دولت و مابقي هزينه اجراي این طرح نیز با مشارکت کشاورز تامین خواهد شد.

وی، به شرایط بهره مندی متقاضیان ازاین تسهیلات نیز اشاره وتصریح کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به نزدیکترین مرکز ترويج خدمات جهاد کشاورزي و درخواست کتبي همراه مدارک مالکيت زمين ، مدارک شناسايي مالک ، سند مالکيت زمين و مجوز بهره برداري از منبع آب ارائه کنند.

مدیرجهادکشاورزی آمل، سطح باغهاي شهرستان آمل را حدود 20هزارهکتار اعلام کرد گفت: دراین زمینها میوه های سرد سيري، گرم سيري و نيمه گرم سيري ونیز انواع مرکبات و درختان سیاه ریشه تولید وپروش داده می شود./س

برچسب ها: آبیاری ، باغ ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.