با حضور رييس جمهور مرحله دوم فاز سوم بنزين سازي پالايشگاه آبادان با ظرفيت توليد دو ميليون ليتر بنزين افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری محمود احمدي نژاد بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در جريان سفر به آبادان، با حضور در پالايشگاه اين شهر مرحله دوم فاز سه ، طرح بنزين‌سازي پالايشگاه آبادان را افتتاح و مورد بهره برداري قرار داد.

رييس جمهور از بخش هاي مختلف اين واحد بازديد کرد و با توضيح متخصصان و مسئولان در جريان چگونگي فعاليت هاي اين پالايشگاه قرار گرفت.

با افتتاح اين مرحله جديد، روزانه دو ميليون ليتر بنزين فوق سوپر با اکتان 94 و 95 به بالا (يورو 4) به توليدات پالايشگاهي قديمي ترين پالايشگاه کشور افزوده خواهد شد.

همچنين با راه اندازي مرحله اول فاز سه طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان در سال 90 که شامل واحد کت کراکر و واحدهاي جانبي بود، روزانه چهار ميليون ليتر بنزين فوق سوپر با عدد اکتان 94 به بالا در اين پالايشگاه توليد مي شد که با راه اندازي مرحله دوم، توليد بنزين اين پالايشگاه به روزانه شش ميليون ليتر افزايش خواهد يافت.

مرحله دوم فاز سه بنزين سازي پالايشگاه شامل سه واحد اسيدسازي، ايزومريزاسيون و الکيلاسيون است که خروجي واحد الکيلاسيون روزانه دو ميليون ليتر بنزين با کيفيت خواهد بود.

تست کامل اين واحدها انجام شده و توليد بنزين در اين سه واحد از چندماه گذشته آغاز شده است و هم اکنون توليد پايدار و مطمئن از اين طرح در حال انجام است و بنزين فوق سوپر به مخازن ذخيره سازي پالايشگاه هدايت مي شود.

مجموع سرمايه گذاري انجام شده در طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان 880 ميليارد تومان است که با راه اندازي کامل اين طرح روزانه 100 تن گوگرد دانه بندي شده در اين پالايشگاه توليد خواهد شد.

در اين طرح علاوه بر بنزين محصولات جانبي ديگري نظير پروپان نيز توليد مي شود که در پتروشيمي ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رييس جمهور در جريان بازديد از بخش هاي مختلف اين پالايشگاه دقايقي را در جمع کارگران و افراد شاغل در اين پالايشگاه حضور يافت و از نزديک با آنان به گفت و گو پرداخت.
انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، دولت ، احمدی نژاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار