بررسی ها نشان می دهند، که سالانه حدود 20 درصد به تعداد بیماران مزمن کلیوی افزوده می شود و اغلب این بیماران برای ادامه زندگی با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

حسام فیض الله زاده فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری کلیوی در مراحل اولیه با انجام یک آزمایش کوچک قابل تشخیص و درمان است و مشکلات آن در مدت زمان نه چندان طولانی برطرف می شود.

وی با بیان اینکه اغلب بیماران مبتلا به مشکلات کلیوی خیلی دیر متوجه بیماری خود می شوند تصریح کرد: متأسفانه به دلیل نبود علایم مشخص بیماری و در نتیجه اقدام و مراجعه دیرهنگام بیماران مبتلا به بیماری های کلیوی، تعداد بیماران مبتلا به این بیماری ها به شدت افزایش یافته است.

فیض اله زاده تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهند: که سالانه حدود 20 درصد به تعداد بیماران مزمن کلیوی افزوده می شود و اغلب این بیماران برای ادامه زندگی با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 65 هزار نفر به بیماری ها و نارسایی های مزمن کلیوی مبتلا هستند و در صورتی که برای کنترل آن اقدام جدی صورت نگیرد این میزان با سرعت بیشتری افزایش می یابد./ع2
برچسب ها: بیمار ، کلیوی ، نارسایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار