بيماري ديابت مي تواند باعث كمبود بيوتين (ویتامین B7) در بدن شود و كمبود اين ماده مهم مي تواند باعث تخريب بافت عصبي در بازوها و ساق پا شود.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، كارشناس نظارت بر غذا و داروی شبكه بهداشت و درمان كهگيلويه ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از آنجايي كه كمبود بعضي از ويتامين ها باعث تشديد بيماري ديابت مي شود، بايد کوشید تا مقادير متناسبی از ويتامين ها در رژیم غذایی گنجانده شود.
 
دکتر فرهاد نظری ادامه داد:  ويتامين  C براي ورود به داخل سلول های بدن، نياز به انسولين دارد و بر اساس یافته های پزشکی، مقدار اين ويتامين در افراد ديابتي پايين تر از حد طبيعي است که لازم است برای رفع این کمبود، از ميوه وسبزي فراوان وهم چنين مكمل ويتامين cاستفاده شود.
 
وی افزود: افراد ديابتي مبتلا به بيماري كليوي، به دلیل بیماری کلیوی با عمل بسیاری از مواد مغذی بايد به تغذيه خود توجه خاصي داشته و مصرف مكمل هاي تغذيه اي را تنها با تجویز پزشک متخصص تغذیه انجام دهند.
 
این كارشناس نظارت بر غذا وداروی شبكه بهداشت و درمان كهگيلويه خاطرنشان کرد: بعضي از داروهاي خوراكي كاهش دهنده قند خون، باعث كمبود ويتامين B12در بدن مي شوند که به دلیل تاثیر منفی کمبود این ویتامین در تخریب بافت های عصبی، باید با منابع حاوی ويتامين 12B از خطر ابتلا به این مشکل پیشگیری کرد./عط
برچسب ها: دیابت ، ویتامین ، تغذیه ، قندخون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.