این روزها سر وكله انواع و اقسام ماشین در آشپزخانه‌ها پیدا شده؛ حالا دیگر این ماشین‌ها نه تنها غذا می‌پزند بلكه خودشان هم ظرف‌ها را می‌شویند! ما هم خیال داریم در این گزارش سراغ همین ماشین‌هایی برویم كه وظیه شستن ظرف‌های ما را به‌عهده گرفته‌اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وقتی کوهی از ظروف کوچک و بزرگ در َآشپزخانه روی هم جمع می شود این ماشین خانگی است که خیال شما را بابت شستن و خشک کردن ظرف ها راحت می کند. ناگفته پیداست که شما براي شستن ظرف هایي که در سینک آشپزخانه جمع شده  به مصرف آب زیادی نیاز دارید اما اگر برای تمیز کردن آنها از ماشین ظرفشویی استفاده کنید درصد، آب کمتری مصرف می کنید.

با این وجود در 40 تا 30حدود مورد استفاده از ماشین های ظرفشویی باید ها و نباید هایی وجود دارد که بهتر است از آنها مطلع باشید و با استفاده درست، درآمدهاي تان، آب و انرژی منزل را هدر ندهید.



ماشین چگونه ظرف های ما را می شوید؟!

ماشین ظرفشویی، یک دستگاه خودکار است که ظرف های کثیف را می شوید و تمیز می کند؛ تنها کاری که آدم باید انجام دهد، این است که ماشین را پر از ظرف کند، پودر شوینده را اضافه کند، چرخه شست و شو را تنظیم کند و دکمه «روشن» را فشار دهد. اما ماشین ظرفشویی برخی اعمال خاص را نیز خودبه خود انجام می دهد که عبارتند از:

-خودش را از آب پر می کند.
-آب را با سرعت و فشار زیاد از طریق فواره هایی به ظروف می پاشد تا آنها را تمیز کند.
-آب کثیف را تخلیه می کند.
-با پاشیدن آب بیشتر، ظروف را آبکشی می کند.
-هوا را گرم می کند تا ظرف ها خشک شوند؛ البته اگر شما انجام این قسمت را هنگام تنظیم دستگاه خواسته باشید.

علاوه بر این، ماشین ظرفشویی بر کار خود نظارت می کند تا همه چیز به طور مطلوب پیش رود. یک زمان سنج، طول مدت هرچرخه را تنظیم می کند؛ یک گیرنده حسی دمای آب و هوا را نمایان می کند تا از گرم شدن بیش از حد ظروف و تخریب آنها جلوگیری کند و گیرنده حسی دیگری می تواند بگوید که سطح آب به اندازه کافی بالا هست تا مرحله شست و شو و آب کشی آغاز شود. بعضی از ماشین های ظرفشویی دارای گیرنده هایی هستند که میزان کثیفی آب را که از ظروف می چکد مشخص می کنند و وقتی که آب به اندازه کافی تمیز بود، ماشن ظرفشویی می فهمد ظرف ها تمیز شده اند.

شستن میوه

اگر از مغازه دارها بپرسید، می گویند همه ماشین های ظرفشویی میوه و سبزی می شویند و سبد میوه شوی هم دارند. خوب است بدانید این سبد میوه شوی که مغازه دارها از آن نام می برند، چیزی نیست جز همان طبقه اول ماشین ظرفشویی شما! در حقیقت آنچه یک ماشین ظرفشویی را از نظر شستن میوه از ماشین ظرفشویی دیگر متمایز می کند، قابلیت کار با آب سرد است؛ یعنی اینکه در ماشین ظرفشویی برنامه ای تعبیه شده باشد که با استفاده از آن بشود میوه ها را با آب سرد شست تا پلاسیده نشوند.



انواع ماشین ظرفشویی

به طور کلی سه نوع ماشین ظرفشویی وجود دارد: ماشین ظرفشویی توکار، ماشین ظرفشویی رومیزی و ظرفشویی ایستاده .
ماشین ظرفشویی توکار را می توان زیر سینک ظرفشویی ، بین کابینت ها، زیر صفحه کابینتها بطور دائمی (البته تا زمانیکه کابینت ها را جابه جا نکنید) نصب کرد.

ماشین ظرفشویی رومیزی معمولا روی کابینت ها و... یا نزدیک سینک ظرفشویی در آشپزخانه قرار داده می شوند و به راحتی می توان آنها را جابه جا کرد. حتی ماشین ظرفشویی رومیزی را می توان در انباری نگهداری کرد و هنگام لزوم برای شستشوی ظروف در آشپزخانه نصب کرد. ماشین ظرفشویی احتیاج به شیر آبی برای ورود آب به دستگاه دارد همچنین لوله تخلیه آن نیز بایستی درون فاضلاب قرار گیرد.
 
نکاتی که باید هنگام خرید ماشین ظرفشویی رعایت کنید

بازوی آبپاش

اگر قصد خرید دارید دنبال ماشین‌های ظرفشویی‌ که دارای بیشترین بازوی آبپاش هستند بگردید. مدل‌های مناسب‌تر یک بازوی آبپاش دارند درحالی‌که مدل‌های مناسب‌تر بیش از سه بازوی آبپاش دارند.

استاندارد

به استاندارد بودن توجه كنید اگر هنگام خرید ماشین ظرفشویی پول بیشتری بپردازید و دستگاهی بخرید که حداقل انرژی را مصرف می کند و برچسب انرژی دارد، در این صورت نیازی نیست بابت بالارفتن هزینه آب و برق نگرانی داشته باشید.

کم مصرف

میزان مصرف برق ماشین های ظرفشویی بیشتر از همه به تکنولوژی به کار گرفته شده در آن بستگی دارد. هزینه های انرژی مصرفی، تعمیر و نگهداری هم نکته دیگری است که باید به آنها توجه کنید.

انتخاب یک دستگاه غیر استاندارد ممکن است در اولین پله برای تان ارزان تر تمام شود اما هزینه های جانبی آن گران تر است و باید هر ماه بابت انرژی مصرفی پول بیشتری پرداخت کنید. پس اگر در حال حاضر برای خرید ماشین مناسب بودجه کمی  دارید، خرید تان را به چند ماه بعد موکول کنید و دستگاه کامل و مناسبی را به خانه بیاورید.

ظرفشوهایی با کنترل گرهای حسی و لمسی

اخیرا سعی شده که در طراحی ماشین های ظرفشویی نوآوری در ظاهر، کارایی ، اصول بهداشتی و بهینه سازی در مصرف انرژی در نظر گرفته شود. ماشین ظرفشویی های مختلفی در برندهای متفاوت در بازار وجود دارند که تنوع زیادی در کارایی و طراحی ظاهری دارند. ماشین ظرفشویی هایی با کنترل گرهای حسی و لمسی از انواع جدید ماشین ظرفشویی ها هستند که در انواع متفاوت در رنگ و طراحی درب وجود دارند.

وجود سنسور


ویژگی جدید به کار گرفته شده در ماشین ظرفشویی ها ، سنسورها هستند. نقش سنسور افزایش راندمان انرژی با تنظیم میزان آب مصرفی در ماشین ظرفشویی برای درجه ای از کثیفی ظروف می باشد. در بسیاری موارد این ویژگی تاثیری در گران شدن ماشین ظرفشویی ندارد.

کاهش صدا

ویژگی های جالب کاهش مصرف انرژی، شروع با تاخیر شستشو در برخی از مدلها هستند که به شما اجازه می دهند تا زمان هایی که نرخ انرژی پایین تر هست آنها را روشن کنید. این ویژگی همچنین باعث کاهش صدا در آشپزخانه می شود.

قابلیت ها

قابلیت هایی مثل قفسه های قابل تنظیم، قفسه بالایی متحرک و وجود فضاهای دندانه دار، تطبیق پذیری ماشین ظرفشویی را افزایش می دهد. بعلاوه، مدلهایی که سه کشو هستند نسبت به مدلهای قدیمی دو کشو برتری دارند. این طبقه کوتاه برای فنجانها یا سایر ظروفی که ارتفاع زیادی ندارند ایده آل است. بعضی از مدل ها طراحی بهتری برای سبد کارد و چنگال دارند که می توان سبد را برای استفاده بهتر از فضا به دو یا سه قسمت تقسیم کرد.

گارانتی


در مورد گارانتی ماشین ظرفشویی ها هم مطمئن شوید که همه جزییات در گارانتی در نظر گرفته شده باشد ، گارانتی اکثر ماشین ظرفشویی ها یک سال شامل قطعات و تعمیرات می شود. برخی از برندها هم گارانتی دو ساله ر ا در نظر می گیرند، حتی بعضی از کارخانجات هم مدت های طولانی تر مثلا سه تا پنج سال را برای ضمانت محصول خود در نظر می گیرند.



امکانات جانبی

امکانات جانبی ماشین ها با هم متفاوت بوده و هر شرکتی برای مقبول کردن کالای خود امکانات متفاوتی را روی آن قرار داده است. بعضی از این امکانات عبارتند از:

در بعضی ماشین ها بازوهای سبدی که ظرف ها را در آن می چینند متحرک است و این امکان برای شما وجود دارد که حالت قرار دادن این ظروف را در ماشین به دلخواه خودتان تغییر دهید.

بعضی ماشین ظرفشویی ها یک سیستم ویژه به نام براق کننده هم دارند؛ به این صورت که در مرحله آخر آبکشی، مایع براق کننده ای را روی ظروف می پاشند تا هم شست و شو کامل شود و هم ظرف ها برق بیفتند. این سیستم علاوه بر شفاف شدن ظرف ها باعث می شود آنها زودتر خشک شوند.

بعضی از ماشین ظرفشویی ها برای افزایش استحکام و ایمنی سبدها از ریل های جدیدی استفاده می کنند که می توان به وسیله آنها به آسانی و بدون هیچ مشکلی سبد را -حتی وقتی که کاملاً پر است- بیرون کشید؛ به این دلیل که ریل های پایینی عمیق تر هستند و همین عمق باعث می شود تا ثبات کامل سبد تضمین شود و دشواری بیرون کشیدن آن از بین برود.

بعضی ماشین ظرفشویی ها علاوه بر امکان شست و شوی بسیار داغ امکان آبکشی اضافی را هم برای مصرف کننده های وسواسی فراهم کرده اند.

بعضی ماشین ظرفشویی ها به سیستم تایمر تأخیری مجهزند؛ همان سیستمی که این روزها در بعضی از ماشین لباسشویی ها هم می بینیم. این سیستم به شما امکان می دهد تا زمان روشن شدن ماشین لباسشویی را هر وقت که خواستید تعیین کنید.بعضی ظرفشویی ها هم به سیستم تبادل گرما مجهزند.




چند نکته مهم

استفاده از آب داغ
 آبی که ظروف با آن شسته می‌شود واقعا داغ باشد. در حقیقت، برای تاثیر بیشتر مواد شوینده توصیه می‌شود دمای آب بیش از 55 درجه سانتی‌گراد باشد البته برخی منابع هم دمای آب بیش از 70 درجه سانتی‌گراد را توصیه می‌كنند. اگر به‌دنبال کاهش مصرف انرژی هستید مدلی را انتخاب کنید که سیستم شست‌وشوی با‌تاخیر داشته باشد و به‌طور خودكار در ساعاتی که پیک مصرف انرژی نیست روشن شود.

آبکشی نکنید!
بشقاب ها را از قبل آبكشی نكنید بعضی از خانم ها قبل از اینکه ظرف ها را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهند، آنها را با آب می شویند تا باقی مانده غذا به هیچ وجه وارد دستگاه نشود.

با این کار بخش زیادی از آب را برای تمیز کردن هدر می دهید در صورتیکه فقط کافیست بشقاب ها را بدون خرده های غذا داخل ماشین بگذارید.

 از سوی دیگر گروهی از شوینده ها در فرمول شان ذراتی دارند که برای سابیدن ظروف کثیف طراحی شده اند اما وقتی بشقاب ها را آبکشی و تمیز می کنید این احتمال وجود دارد که به جای سابیده شدن لکه ها، ظرف  های تان خش دار شوند.

به ترتیب بچینید
ظروف را به ترتیب بچینید  طبق دستور کارخانه تولید کننده، ظرف ها را با سیستم مشخصی داخل ماشین قرار دهید.به طور کلی موثرترین شیوه برای قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی این است که بشقاب ها را در قفسه های پایینی و نزدیک به بخش اسپری آب بچینید، لیوان ها را در کناره ها و طبقات بالا قرار دهید و وسایل کوچکتر را در سبد مخصوص بگذارید.

 اگر هر کدام از ظروف را در جای مخصوص خودشان قرار ندهید جریان آب به طور مناسبی روی آنها اسپری نمی شود و حتی ممکن است ظروف بزرگ تر سد راه آب رسانی به دیگران شود.

پودر زیادی ممنوع!
 زیاد پودر نریزید استفاده بیش از حد از شوینده های ماشین ظرفشویی موجب ایجادخراشیدگی روی ظروف شیشه ای می شود.

پس در این مورد هم یادتان باشد که مصرف شوینده بیشتر سبب تمیزی ظرف ها نمی شود و مشکلات دیگری ایجاد می کند.

با «دور كند» بشویید
برای اینکه در مصرف آب و برق صرفه جویی کنید ظرف ها را با سرعت معمولی بشویید و از برنامه های سنگین استفاده نکنید.

حتی اگر قرار است بشقاب های چرب را بعد از خوردن یک شام چرب و لذیذ بشویید، باز هم از برنامه های اقتصادی تر استفاده کنید و برای داشتن ظروف پاکیزه عجله نکنید.

کنترل فیلترها
فیلتر ها را كنترل كنید شو، تمیز و براق اگر ظروف شما بعد از شست و نیستند ممکن است فیلتر های ماشین ظرفشویی به تعویض یا تمیزکاری نیاز داشته باشند.

 شاید هم ذرات غذا بخش اسپری کننده آب را مسدود کرده جو کنید یا از باشند. به هرحال بهتر است علت را خیلی زود جست و تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید تا انرژی را بی جهت تلف نکنید و مجبور نباشید ظرف ها را دوباره با دست بشویید.

ماشین تا نیمه پرشده دشمن صرفه جویی است
ماشین را به طور كامل پر كنید روشن کردن ماشین در حالیکه فقط تا نیمه پرشده دشمن صرفه جویی است و بی جهت آب و برق را هدر می دهد. بنابراین اگر خانواده کم جمعیتی دارید بهتر است ماشین ظرفشویی قدیمی تان را با یک مدل تازه تعویض کنید چون در نمونه های جدید تر برنامه های اقتصادی هم وجود دارند که می توانید با پر کردن نیمی  از ماشین ظرفشویی از آنها استفاده کنید و در این حالت مصرف انرژی هم نصف می شود.

چنانچه ظروف شما جرم چربی گرفته‌اند و شست‌وشو را با دست انجام می‌دهید، کافی است با توجه به جنس ظروف مختلف به توصیه های ما عمل کنید



مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی

صرفه جویی در مصرف آب
استفاده از ماشين ظرفشويي تا حد قابل توجهي مصرف آب خانگي را کاهش مي دهد، به طوري که يک دست ظروف 144 پارچه را اگر با دست بشوييم 85 ليتر آب مصرف مي شود در حالي که همين تعداد در ماشين ظرف شويي تنها 16 ليتر آب نياز دارد و در برخی مدل ها کمتر از 10 لیتر آب مصرف می شود.

ایجاد فرصت بیشتر برای خانمها
به خانم خانواده فرصت بيشتری مي دهد تا به جای صرف وقت در آشپزخانه و شستن ظروف، زمان بيشتری را در کنار فرزندان و همسر خود داشته باشد.

لذت مهمانی
در شست و شو با دست، بهترين زمان پذيرايي از مهمان بعد از صرف غذا به شستن ظروف مي گذرد (بيش از يک ساعت) در صورتي که در شست و شو با ماشين ظرفشويي، بعد از صرف غذا در کنار مهمان خود هستيد.

ضد عفوني
در شست و شو با دست، مجبوريم از آب ملايم استفاده کنيم در صورتي که در ماشين ظرفشويي آب داغ استفاده مي شود لذا عمل ضد عفوني نيز تا حدي انجام مي گيرد.

ظروف براق و شفاف
در شست وشو با دست، ظروف به علت استفاده از اسکاچ بعد از چند ماه خش برداشته و کدر مي شوند، در صورتي که در ماشين ظرفشويي چون از مواد شوينده مناسب استفاده مي نماييم، ظروف هميشه براق و شفاف باقي مي مانند.

صرفه جویی در شوینده ها
در شست و شو با دست، ميزان استفاده از مايع ظرفشويي بسيار زياد است در صورتي که در ماشين ظرفشويي ميزان مصرف پودر بسيار کم است.

شوینده های مضر
مواد شوينده به پوست دست آسيب زيادي مي رسانند در حالي که در ماشين ظرفشويي دست شما با مواد شوينده هيچ گونه تماسي ندارد.

بیماریهای ناشی از ایستادن زیاد
درشست و شو با دست، به علت ايستادن زياد و بي حرکت ماندن، خطر بيماری هايی مانند واريس، آرتروز ستون فقرات و زانو بسيار بالا مي رود در حالي که در شست و شوی ماشينی اين احتمال وجود ندارد.

ظروف لب پر نمی شوند
در شست و شوي دستی، امکان لب پر شدن ظروف چيني و کريستال شما وجود دارد در حالي که در ماشين ظرفشويي اين امکان به حد صفر می رسد. مواد کلره و يا اکسيژنه موجود در پودرها و قرص هاي ماشين ظرفشويی، عمل ضد عفوني ظروف را تکميل مي کنند.

طریقه شست‌وشوی ظروف

چنانچه ظروف شما جرم چربی گرفته‌اند و شست‌وشو را با دست انجام می‌دهید، کافی است سینک را از آب پر کنید، نصف فنجان جوش‌شیرین معمولی به آن بیفزایید و ظروف را در آن قرار دهید. خواهید دید که جرم چربی را کاملا می‌برد.

سرکه بریزید
افزودن سرکه به آب داخل سینک نیز نتیجه خوبی دارد. زیرا سرکه در از بین بردن لکه‌های چرب به‌عنوان یک «برنده ملایم عمل می‌کند و در ضمن، اثر ضدعفونی‌کنندگی نیز دارد. بهتر است شست‌وشو را از ظروف تمیز‌تر شروع کنید و به ظروف کثیف و چرب خاتمه دهید. به این ترتیب، لازم نیست آب سینک ظرف‌شویی را چند دفعه عوض کنید.

مایع ظرفشویی
ته مانده‌های صابون را جمع کنید و آنها را در یک قوطی رنده کنید. سپس یک یا دو قاشق سوپ‌خوری جوش‌شیرین و آب‌جوش به آن بیفزایید. مخلوط را در یک قوطی مایع ظرفشویی خالی کنید و حالا مایع ظرفشویی خانگی آماده است! با این کار، هم به اقتصاد خانواده کمک کرده‌اید و هم در چرخه بازیافت سهمی داشته‌اید.

بهره‌گیری بهتر از ماشین ظرفشویی

برای اینکه بیشترین بهره را از ماشین‌ظرفشویی ببرید، ظروف را در جهت افشانه آب در آن بچینید و دهانه لیوان و فنجان‌ها را به سمت پایین قرار دهید.

فیلترینگ آب
معمولاً آبی که با آن ظرف هایمان را می شوییم، لکه هایی روی ظروف باقی می گذارد.گاهی اوقات هم آب بعضی مناطق خراب است و شستن ظروف را مشکل می کند. سیستم فیلترینگ، تمیز بودن آبی را که در چرخه شست و شو مورد استفاده قرار می گیرد تضمین می کند و با گردش مداوم میکروفیلتر، لکه ها و چربی ها را از سطح ظروف بر می دارد و با حرکت چرخشی آب، لکه ها را به کلی از بین می برد که این علاوه بر تمیزتر شدن ظروف، مزیت دیگری هم دارد، این کار باعث کاهش مصرف مواد شوینده می شود.

نمک بریزید
می گویند نمک در تمیز شدن ظروف تاثیر بسیاری دارد؛ برای همین هم بیشتر استفاده کنندگان، همراه با مایع یا پودر ظرفشویی، مقداری نمک هم داخل دستگاه می ریزند. به تازگی نیز در بعضی از این ماشین ها جایی برای ریختن نمک در نظر گرفته شده تا هم ظرف ها تمیز شوند و هم کار مصرف کننده آسان شود. در کاتالوگ بعضی ماشین ها هم می بینیم که نوشته شده نیازی به استفاده از نمک یا ماده دیگری برای بهتر شسته شدن ظروف نیست. در این ماشین های ظرفشویی برای تمیزی بهتر ظروف، از سیستم Magnetizer «سختی گیر آب» استفاده می شود.

شستشوی انواع ظروف با جنس‌های مختلف!

قابلمه‌ و ظروف پخت و پز
قابلمه یا ظروف پخت و پز کثیف را از آب داغ پر کنید و نصف فنجان پاک کننده مخصوص ماشین ظرفشویی (مایع یا پودر) به آن بیفزایید. بگذارید چند ساعت به همین ترتیب بماند و سپس خوب آبکشی کنید.

لکه‌های چای و قهوه
با استفاده از یک تکه پارچه آغشته به جوش شیرین می‌توان اینگونه لکه‌ها را با اطمینان خاطر از قهوه‌خوری و فنجان، و حتی چینی‌های مرغوب، پاک کرد.

ظروفی از جنس روی
1- بعد از خریدن ظروف رویی ، قبل از استفاده ، می توانید داخل ظرف را آب بریزید ، چند قاشق سرکه اضافه کنید و آن را چند دقیقه روی اجاق قرار دهید تا بجوشد و بعد آب آن را خالی کرده و از ظرف استفاده کنید، هرگز سیاه نمی شود.

2- اگر این ظروف سیاه شده ، برای تمیز کردن آن از سیم ظرف شویی و صابون استفاده کنید

3- اگر این ظروف بر اثر سرخ شدن یا پختن غذا سیاه شده ، ظرف خالی را روی اجاق قرار دهید و شعله را روشن کنید . با این کار تمام قسمت های سیاه ظرف به صورت دود از ظرف خارج می شود و ظرف شما کاملاً سفید می شود . به شرط اینكه بعد از خاموش کردن اجاق ، تا قبل از سرد شدن ظرف آب به آن نپاشید. چون این کار باعث سوراخ شدن ظرف می شود.

تمیز کردن ظرفی که در آن غذا سوخته است
اگرغذا به ته قابلمه چسبیده ، هرگز کارد، قاشق یا کفگیر فلزی برای پاك کردن آن به کار نبرید. کافی است آن را از آب گرم پر کنید و مقداری نمك نیز به آن اضافه کنید. اگرغذا خیلی محكم به قابلمه چسبیده است ، مقداری سرکه در آن بریزید و بجوشانید تا کاملاً پاك شود.

تمیز کردن قوری استیل
اگر قوری شما جرم گرفته است ، قوری را پر از آب کنید و ، مقداری آبلیمو در آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد . قوری شما کاملاً تمیز می شود.

پاك کردن ظروف آلومینیومی
برای پاك آردن این ظروف می توانید از سرکه استفاده کنید: چند قاشق سرکه داغ داخل ظروف بریزید. ظروف شما کاملاً نو و درخشان می شود.

در آخر یادتان باشد که بدون این وسایل گران قیمت هم می توان به راحتی زندگی کرد و به هر قیمتی داشتن ظرفشویی و مانند آن در خانه لازم نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سلام خدا قوت بسیار عااالی بود و بهرمند شدم مچکرم موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
ایا میشود قرص ماشین رو بامایع ظرفشویی مخلوط کرد وبا هاش بادست ظرفا را شست
Iran (Islamic Republic of)
صدف
۲۳:۵۸ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
به نظر من حیف از پولی که بابت ماشین ظرفشویی داده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام من ظرف شويي دارم
مدت ٨ سال هست كه ازش استفاده ميكنم
مي خواستم ببينم كه گاهي اوقات من از نصه قرص ژله اي استفاده ميكنم اين برا دستگاه ضرر نداره؟!
البته طرف ها تميز تميز ميشن!
Iran (Islamic Republic of)
رضا بهمن پور
۲۱:۵۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام ، لطف میکنید راهنماییم کنید چرا استکان و لیوان داخل ظرفشویی واسه شستشو میزارم دورشون سفیدک میزنه و تمیز ننیشوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
آیا می شود روی لباس شویی ماشین ظرفشویی ۶ نفره گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
امیری
۱۵:۵۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
با سلام . لطف کنید راهنمایی کنید ظرفشویی ال جی مدل ۱۴۵۲ دارم آیا میشود برای شستن ظرف ها با همان تمیژی و درخشندگی از تایم کمتری استفاده شود . چونکه دو ساعت و نیم در گزینه اتوماتیک طول می‌کشه که اصلا راضی نیستم
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۱۵:۵۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
سلام ماشین من ظرفشویی ال جی دارم حدود دوسالی هست ک استفاده میکنم امروز ک.اومدم استفاده کنم بعدازیک مدتی دیدم کف ظرف شویی قسمت نمک زده بالا ونمک ها تاقسمت خروجی اب حالت گچ گرفتگی یا کپک شده چیکاری باید انجام بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
سلام من یک سال است که ماشین ظرفشویی بوش سری 8 خریدم نصاب گفت نمک استفاده نکنید چون به ماشین اسیب میرساند وهمیشه تمیز می شوید
Iran (Islamic Republic of)
اكبري
۰۹:۲۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
سلام خسته نباشيد.من يك ماشين ظرفشويي ال جي خريدم بعد از چند روز كه روشنش كردم علامت AE روي صفحه نمايش داده مي شود و صداي آلارم ميده و كار نميكنه.ممنون ميشم اگه جواب بديد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۵ دی ۱۳۹۷
کد خطا یا ارور AE ماشین ظرفشویی ال جی زمانی ظاهر می شود که سنسور نشتی که در زیر ماشین ظرفشویی قرار دارد، وجود یک نشتی را تشخیص بدهد. هنگامی که ارور AE بر روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی ظاهر می شود؛ باید ابتدا آب ناشی از نشتی تخلیه و با یک حوله یا جارو برقی که قابلیت جمع کردن آب را دارد، خشک شود؛ سپس اشکال بوجود آمده مورد بررسی و عیب یابی قرار بگیرد.

بروز ارور AE ماشین ظرفشویی ال جی ممکن است به دلیل شکستن لوله کنار موتور، خراب شدن پمپ تخلیه، سنسور شناور و یا حتی آسیب دیدگی سیم کشی باشد. به هر حال علت بروز ارور AE ماشین ظرفشویی ال جی هر کدام از این موارد که باشد، باید توسط فرد متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی مورد بررسی و عیب یابی قرار بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۵۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
سلام : من مدت 3 ماه است که از یک ظرفشویی داخلی خریدم و چون خانواده شلوغی هستیم یک روز در میان یا هر روز استفاده کردم و خدا رو شکر مشکلی تا حالا پیش نيومده وظروف رو تمیز می شوره در صورتی که ظروف کثیف خشک نشده باشه (چند روز بمونه) خیلی کم پيش آمده تمیز نشسته ولی در کل راضیم وخوشحال که از کالای با کیفیت کشور خودم استفاده می کنم با تشکر از شرکت اسنوا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام ماشین ظرفشویی من هشت نفره است خیلی ازش راضی هستم و تقریبا هرروز روشنش میکنم..چیزی که تو تمیز شستن ظرف توسط ظرفشویی مهمه انتخاب قرص مناسبه که در انتخابش دقت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
طاهری
۱۳:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام من به تازگی ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ رو گرفتم روز اول که نصاب امتحان کرد اوایل شستن پریز برق قطع شد گفتن باید سه راهی صنعتی باشه اشکال از سه راهی هست میخواستم ببینم ایا ماشین خیلی مصرف برق بالایی داره روی چه درجه ای بزارم که برق زیاد مصرف نکنه روی اکو ۴ساعت کار میکنه میترسم قبض برق که بیاد دیگه اجازه روشن کردن نداشته باشم لطفا راهنماییم کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
ممنون از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
سلام ما ظرف شویی قدیمی ادمیرال داریم ولی کار با دکمه های آن را بلد نیستم میشه راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
سلام ما ظرف شویی قدیمی ادمیرال داریم ولی کار با دکمه های آن را بلد نیستم میشه راهنمای کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بیتا
۱۹:۳۰ ۳۰ دی ۱۳۹۶
سلام من ماشین ظرف شویی بوش خریدم ولی آبکشی مجدد رو بلد نیستم ممنون میشم اگه تدضیح بدید
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۰۹:۴۱ ۲۷ دی ۱۳۹۶
با سلام ماشین ظرفشویی من بوش رومیزی هستش چرا بعد شستن ظروف یه عالمه کف زیرش هست حتی یه بار بعد آبکشی دوباره بدون پودر هم روشن کردم باز هم پر کف بود زیرش وپودر کف ظرفشور باقی مونده بود.لطفا جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۲۲ ۲۰ دی ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید بنده چند ساله که ماشین ظرفشویی LG دارم که بسیار تمیز می شست ولی الان مدتی که ظروف شیشه ای را کاملا کدر کرده و قاشق ها زنگ می زنند ممنون ميشم اگه علت را بگين م هم چنین محفظه نمک باید آب داشته باشه یا نه قبلا از قرص و نمک فینیش استفاده می کردم ولی الان از پریل
Iran (Islamic Republic of)
dd
۰۸:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
اونها کف مواد شوینده نیست بلکه کف فشار آب است و مشکلی نداره
Singapore
سیوند
۰۱:۲۷ ۱۷ دی ۱۳۹۶
سلام ایا میشه درمورد خشک شدن ظرفها توضیح بدین که چه چیزی در ماشین ظرفشویی باعث میشود تا ظرفهارا خشک کند من وقتی استفاده میکنم ودر اخر در را باز میکنم اصلا خشک نشدن...
Singapore
سیوند
۰۱:۲۷ ۱۷ دی ۱۳۹۶
سلام ایا میشه درمورد خشک شدن ظرفها توضیح بدین که چه چیزی در ماشین ظرفشویی باعث میشود تا ظرفهارا خشک کند من وقتی استفاده میکنم ودر اخر در را باز میکنم اصلا خشک نشدن...
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۳:۲۴ ۱۳ دی ۱۳۹۶
من ظرفشویی رومیزی دارم که بخاطر اینکه آشپزخونه کوچیکه و نبودن جا گذاشتمش زیر آب گرمکن دیواری میخواستم بدون حرارت گرم کن باعث خراب شدن ظرفشویی میشه؟امکان اینکه بزارمش جای دیگه نیست.
Germany
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۹ دی ۱۳۹۶
سلام
من ماشین مجیک دارم . دوسری هست مایع جلا دهنده که داخلش میریزم کف زیادی میکنه
حتی اگه شوینده هم نریزم
درجه شستوشوی میره هم میزارم کف میکنه
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۰:۵۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
سلام
اگر فقط يك طبقه ماشين ظرفشويي ام پر شده باشد و بخواهم فقط همان طبقه را بشورم ميشود؟
مارك بوش
Germany
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
سلام من ظرفشویی سامسونگ دارم.میخوام از یک طبقه
استفاده کنم.چگونه باید انجام بدم.از راهنمایی شما ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
hoda
۱۰:۲۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
باید ماشین گزینه نیمه شور یا half load داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی نیا
۲۲:۱۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۶
سلام ماشین ظرفشویی ال جی دارم یکسال استفاده کارنکردم بنطرتون مشکل نداره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی نیا
۲۲:۱۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۶
سلام ماشین ظرفشویی ال جی دارم یکسال استفاده کارنکردم بنطرتون مشکل نداره
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۰۱:۴۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۶
سلام ظرفشویی من بوش هست،زئولیت دار؛خیلی خوب خشک میکنه؛قرص هم فینیش کوانتوم استفاده میکنم ؛امتحان کنید؛ظرفها برق میزنن؛نمک دستگاه رو هم پریل ریختم؛البته همه محصولات و از نمایندگی بوش میگیرم توی سهروردی؛اگر هزینه پیک بدین درب منزل هم میارن؛بجاش همه اصل و مطمئنه.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۱۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
سلام میشه طریقه کم کردن هر برنامه ماشین ظرفشویی کندی ۱۶ نفره رو بهم بگید من هر سری روشن میکنم ۳ ساعت طول میکشه تموم بشه ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
هانیه حانی زاده
۲۲:۰۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
سلام
آیا قرار دادن ظروف روی درون ماشین ظرفشویی به ظرف آسیب میرساند.
Iran (Islamic Republic of)
صانعی
۰۹:۳۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
علت کف ته ماشین ظرفشویی چیه لطفا پاسخ بدین
Iran (Islamic Republic of)
فازی
۲۲:۵۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
با سلام دوباره
یادتون باشه حتما مخزن نمک رو پر کنید و یادتون باشه که این نمک مخصوص ماشین ظرفشویی هست نه نمک معمولی. برای استفاده از مواد شوینده هم میتونین هم پودر هم مایع وهم قرص استفاده کنید که مدتی هست که از قرص های همه کاره یا کوانتوم فنیش استفاده میکنم و فوق العاده راضیم
Iran (Islamic Republic of)
فازی
۲۲:۴۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
با سلام من الان ۲ساله که ماشین ظرفشویی۱۲ نفره خریدم واقعا راضیم.
Iran (Islamic Republic of)
صوفی
۱۴:۰۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
سلام.ببخشی اگه بعد از اتمام کار ظرفشویی یک دور آبکشی خالی رو بزنم.و کمی سرکه بریزم برای ماشین ضرر نداره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
asenat
۲۰:۵۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
سلام دوستان من ماشين طرفشويي ال جى دارم مرحله پيش شستشو يا مرحله ابكشى براى اينكه ظرفها خيس بخورن كدام هستش من نميدونم كدوم دكمه را بايد بزنم لطفا راهنمايي كنيد ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فیروز
۲۰:۵۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
آیا در صورت عدم استفاده طولانی از ماشین ظرفشویی بایست مخزن نمک آن که حاوی آب هم می باشد تخلیه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام من برای ماشین صرفشویی یک بسته بزرگ نمک خریدم ولی چون آب تهران سختی نداره تا حالا استفاده نکردم یعنی تاحالا آلارم استفاده از نمک رو نزده از این نمکها چه استفاده ی دیگری میشه کردتشکر
United States of America
سلام
۰۴:۳۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام پس از اتمام شستن ظرفشویی بوش مدل زولیت دار واقعا ظروف خشک خشک میشوند؟
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۴:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام پس از اتمام شستن ظرفشویی بوش مدل زولیت دار واقعا ظروف خشک خشک میشوند؟
Iran (Islamic Republic of)
فرنوش
۰۲:۱۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
بله البته پس از اتمام وقتی در ماشین رو باز می کنید بعضی ظروف کمی رطوبت دارند ولی ۹۰ درصد ظروف خشک میشم
United States of America
سلام
۰۴:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام پس از اتمام شستن ظرفشویی بوش مدل زولیت دار واقعا ظروف خشک خشک میشوند؟
United States of America
سلام
۰۴:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام پس از اتمام شستن ظرفشویی بوش مدل زولیت دار واقعا ظروف خشک خشک میشوند؟
United States of America
سانی
۱۳:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
با سلام
من ماشین ظرفشویی دارم
Iran (Islamic Republic of)
مهدخت
۱۱:۳۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
من پودرهايى دارم با مارك فينيش فكر كنم حدوداً سى سال پيش ميتوانم الان از انها استفاده كتم تاريخ توليد وانفضا ندارد
با تشكر
Germany
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام ماشین ظرفشویی که داخل کابینت است آیا صفحه نمایش تایمر شستشو را زیر ماشین روی زمین نشان نمیدهد؟
Iran (Islamic Republic of)
ریحان
۱۷:۲۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
سلام من ظرفشوییم ..... یکبار استفاده کردم ولی بار دوم که اومدم نمک بریزم دیدم نمک از قبل داخلش مونده چیکار باید بکنم .مگه نمک خودش اب نمیشه یا خارج نمیشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هلن
۰۱:۴۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام من ماشین ظرفشویی بوش مدل sms53m32eu گرفتم دست دوم کاربردهای هاشوبلدنیستم لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
سلام نمک لازم باشه خودش اخطار میده
Iran (Islamic Republic of)
dd
۰۸:۱۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
نیاز نیست هردفعه نمک برزید
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۱:۱۹ ۱۵ تير ۱۳۹۶
سلام
من ماشین ظرفشویی موریس دارم 6 نفره رومیزی از این طرح قدیمیا.بلد نیستم ازش استفاده کنم.یبارم ک ازش استفاده کروم ظرفارو کثیف تحویل داد بعد اون اصلا ازش استفاده نکردم کسی بلده راهنماییم کنه.جای نمک و قرصم نداره.جای پودر داره نمیدونم چ پودری هم باید استفاده کنم.خواهش میکنم یکی جواب بده و راهنماییم کنه
Finland
فرشته
۰۲:۵۸ ۱۲ تير ۱۳۹۶
سلام
یه ماشین ظرفشویی چند ساعت یا چند دقیقه لازم داره تا ظرف ها رو بشوره ؟هر دفعه بیشتر از یک ساعت شد خودم خاموش کردم
Germany
مریم
۲۱:۳۸ ۰۷ تير ۱۳۹۶
سلام ممنون بابت توضیحات تکمیلی در مورد ماشین ظرفشویی با این تو ضیحاتی که فرمودین یک ماشین ظرفشویی ۸نفره با این استانداردهایی که گوشزد کردین ممکنه بکن معرفی کنید ممنون میشم. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۲:۴۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
سلام من ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل d146دارم تقریبا۵ ماه دارم هرشب روشنش میکنم فقط چند وقتیه که لیوان هام کدر شده راه حل چیهدر ضمن من از مایع ظرفشویی پریل وقرص پریل وجلادهنده ونمک پریل استفاده می کنم دوستان توصیه کردن قرص فدیشه استفاده کنم ولی هیچ تغییری ایجاد نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
سلام من ماشین ظرفشویی دوو دارم خیلی هم ازش راضی بودم.ولی بعداز یکماه که روشنش کردم یادم رفته بود شیر آب رو روش بارکنم بعد از روشن کردن ماشین ارور زد و دیگه کارنکرد یعنی اصلا آب تو ماشین نمباد.خواهش میکنم راهنماییم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۰۴:۳۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
سلام ماشین ظرفشویی الجی 14نفره دارم خیلی تمیزمیشوره فقط یکی دوتا از ظرفا کامل تمیز نمیشه ظرفارو رو هم انباشته نمیکنم. نمیدونم چرا. چیکارباید بکنم؟ ضمنا اینم بگم نصاب که اومد نصبش کنه گفت از پودر استفاده کنید بهتر از قرصه. ضمنا اگه پودر اورو داشته باشید به اندازه یه قاشق چایخوری ازش استفاده کنید کافیه. آلمانیه ولی گرونتر از پودرای دیگس در عوض به صرفه تره.
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۰۴:۳۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
سلام ماشین ظرفشویی الجی 14نفره دارم خیلی تمیزمیشوره فقط یکی دوتا از ظرفا کامل تمیز نمیشه ظرفارو رو هم انباشته نمیکنم. نمیدونم چرا. چیکارباید بکنم؟ ضمنا اینم بگم نصاب که اومد نصبش کنه گفت از پودر استفاده کنید بهتر از قرصه. ضمنا اگه پودر اورو داشته باشید به اندازه یه قاشق چایخوری ازش استفاده کنید کافیه. آلمانیه ولی گرونتر از پودرای دیگس در عوض به صرفه تره.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
سلام قبض یرق من زیاد می امد با دستگاه مخصوص امپر همه دستگاه هاهای رو چک کردمکن و با تعجب دیدم ظرفشوئی ال. جی داره شش و نیم امپر برق مصرف میکنهدو تازه من اب گرم بهش وصلگفتم کرده بودم که صرفه جویی بشه. حالا با این مصرف بالا چکار کنم ؟ ایا ماشین عیب داره؟ یا معمولی است این مصرف بالا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
سلام باید حتما مایع براق کننده ظرف بریزیم یااینکه چراغش روشن بمونه مشکلی نیست لطفا راهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
سلام میخواستم بدونم باید حتما مایع براق کننده ظرف بریزیم یعنی اگه نریزیم چراغش روشن باشه مشکلی پیش میا د من چندبار همینجوری استفاده کردم فقط قرص ونمک گذاشتم دیگه مایع براق کننده ظرف استفاده نکردم لطفا راهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
پريسا
۰۸:۴۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من توي ماشين ظرفشوييم مايع ظرفشويي ريختم در حين شستشو ماشين هنگ كرد و ديگه كار نكرد ماشين ظرفشويي رو ريست كردم كار كرد ولي دوباره حين شستشو هنگ كرد و ديگه كار نكرد ماشين روشن ميشه و شستشو نداره ميشه راهنمايي كنيد ممنونم
Germany
سلیمانی
۰۹:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام
ماشین ظرفشویی من مجیک هست ازش راضیم
ولی چندوقتی هست که بیش از حد کف میکنه. حتی اگر شوینده هم استفاده نکنم کف زیادی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۰۹:۵۳ ۲۷ دی ۱۳۹۶
ظرفشویی منهم بوش رومیزیه بعد از شستشو کف زیادی زیر ماشین همراه پودر باقی میمونه چرا لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
خلج
۰۱:۴۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
من ظرفشوییه رومیتزی مجیک دارم و هر شب ازش استفاده میکنم و خیلی راضیم ولی 2ماهه که بعد از اتمام شستشو کف داخل ماشین هست و من مجبورم یه بار دیگه آبکشی بذارم .
Germany
فاطمه
۲۰:۴۰ ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
باسلام ماشین ظرفشویی بوش دارم میخواستم بدونم میتونم دوبرنامه اصلی رو باهم ترکیبی انتخاب کنم مثلا هم برای شستشوی اتوماتیک و هم شستشوی ۴۵ درجه برای ظروف کریستال ممنون
Iran (Islamic Republic of)
اوستا
۱۴:۲۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
دوستان عزیزجهت رفع عیب ماشین ظرفشویی سامسونگ با شماره تلفن 0218255 نمایندگی مرکزی تهران تماس بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۲۲:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
سلام،من ماشین ظرفشویی ال جی خریدم مدل ۱۴۵۲ میخواستم بدونم اشکال داره وسط شستتشوی یه برنامه،برنامه شستشو رو تغییر داد ؟واسه دستگاه اشکالی پیش نمیاد؟
Iran (Islamic Republic of)
مهديه
۲۰:۲۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
سلام من ماشين ظرفشويي دوودارم. ظرف هارو خوب نميشوره كسي ميدونه دليلشو؟؟. و أيا در هنگام شستشو در ماشين رو ميشه باز كرد؟
France
ليلي
۲۲:۰۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
سلام أيا أين نظريه درست است كه ماشين ظرفشويي ميتواند خطرناك باشد و محل رشد قارج هاي بيماري زا است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
من به تازگی ماشین ظرفشویی lgخریدم.نمی دونم از کدوم برنامه شستشو استفاده کنم بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۴:۵۸ ۲۸ دی ۱۳۹۵
من چند ماه هس ماشین ظرفشویی سامسونگ گرفتم ، الان یه چند وقتی هس مخزن جلا دهنده ش نشتی پیدا کرده ، و زیرش لکه شده و پاک هم نمیشه ، کسی میدونه بخاطر چی اینجوری شده کسی همچین مشکلی داشته؟
Iran (Islamic Republic of)
احیا هستم
۱۶:۲۳ ۲۱ دی ۱۳۹۵
ماشین ظرفشوییرومیزی سام گرفتم تاحالا نصبش نکردم نمی دونم که خوب هست یانه
Iran (Islamic Republic of)
شهناز
۲۰:۳۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
سلام من ماشین ظرفشویی رومیزی دارم بعد شستشو از زیر ماشین قطره قطره اب بیرون میاد علتش چیه
Iran (Islamic Republic of)
شهناز
۲۰:۳۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
سلام من ماشین ظرفشویی رومیزی دارم بعد شستشو از زیر ماشین قطره قطره اب بیرون میاد علتش چیه
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۰:۴۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
سلام
ماشین ظرفشویی من بوشه روی شستشوی اتوماتیک که می ذارم با وجود اینکه زمان شستشو باید 2:45باشه بعد از 50 دقیقه که شست یک ساعت بعدی رو نمیشوره یعنی زمانش میفته و از 2 ساعت زمانش میاد روی 1:30 و بعد از ده دقیقه میاد روی یک ساعت دوستان لطفا بگید مشکل از کجا میتونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید . بخشید من ماشین ظرفشوییِآرچیلیک خردم . ظرفهارو که میشوره روی کریستالها و لیوانها جاهایی که خشک نشده دست میزنم حالتِ سُر داره . بدم میاد از لین سُر بودنش ، ببخشید کسی راه حلی نداره واسه این مشکل؟؟؟؟ ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
سلام من چهار ماهه ظرفشویی d156سامسونگ خریدم ولی به تازگی فهمیدم هنگام تخلیه صدا میده اشکال از چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۵
احتمال ایراد از قسمت پمپ تخلیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
با سلام. برنامه شستشوی میوه در ظرفشویی بوش کدام است؟ از کجا بفهمیم ظرفشویی برنامه میوه شویی دارد یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
سلام. من ظرفشویی میدیا مدل wp5c دارم . مخزنی برای جای پودر و مایع نداره. ممکنه راهنماییم کنید. متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
سلام ماشین ظرفشویی بوش دارم. داخل محفظه نمک را از نمک پر کردم اما هنوز اب داخلش هست چه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۵
باید آب داشته باشه
Germany
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۵
با سلام من به تازگی یه ماشین ظرف شویی ال جی مدل 1452 خریدیم جند با که داخلش ظرف شستیم ظرفهامون را پر از خش کرده لطفا اگه کسی اطلاعاتی داره راهنماییم کنه.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
سلام من ماشین ظرفشویی الجی چهارده نفره دارم ، واسه اولین بار که نمک اضافه میکنی باید اب قاطیش کنی ، الان نمکش تموم شده در مخزنش رو وا کردم اب توشه که سر ریز کرد حالا چطوری باید دوباره نمک بریزم ، یعنی بازم باید اب داخلش باشه یا نه اونو باید خالی کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
سلام میتونم ماشین ظرفشویی شش. نفره بزارم روی ماشین لباشویی?
Saudi Arabia
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
سلام من ماشین ظرفشویی مجیک دارم کارشم خوبه و راضی هستم تنها سوالم اینه که لازم هست چند وقت یکبار روشنش کنم؟چون من تو ۲سال فقط چند بار ازش استفاده کردم و استفاده زیادی ندارم.دوستامون میگن باید هفته ای یکبار ازش استفاده کنم وگرنه خراب میشه,درسته؟
میشه بگین حتما باید چند وقت یکبار استفاده کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
حداقل هفته ای یکبار استفاده کن زیاد استفاده نکنی نمک مخصوص در ظرف نمک ته نشین میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
بنده لباسشويي سامسونگ دارم زمان شستشو ظروف خيلي طولانيه رو كدوم دكمه بزارم كه زمانش كمتربشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
سلام ممنون از پاسخ های خوبتون
ظرفشویی سامسونگ مدل j1445 هفته پیش خریدم روی یک ساعت که برای ظرفهای ناهار یا شام گذاشتم روی 32دقیقه متوقف میشه و هیچ حرکتی نداره باید درجه رو تغییر بدم تا دوبار بشو ره خشک هم نمیکنه درجه بیشتر گذاشتیم تمیز نشست امروز تعمیرکار مجاز اومد گفت مشکل نداره روی اکو یا اوتو بذارین گذاشتم روی یک ساعت وبیست وچهار متوقف شد بعد از چند دقیقه ارور دادHE و... حالا باید بادست بشورم دوبا ره تماس گرفتم گفتند ممکنه مربوط به المنت باشه هنوز دوسه بار نشسته باید هربار هزینه ایاب وذهاب اونقدر پرداخت کنم تا چه شود لطفا راهنمایی کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
سلام من حدود يك سال ماشين ظرف شويئ بوش دارم اشتباهاً در مخزن نمك پودر جرم گير ريختم بعد از اون هم يكى دوبار ظرفارو شستشو كرده اما دستگاه هوشدار براى ريختن نمك همچنان ميدهد لطفاً راهنمايى كنيد چه بايد بكنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
سلام من تازه ماشین ظرفشویی الجی خریدم ولی ظرفها کدر میشه،از قرص و جلادهنده فینیش استفاده کذدم،درجه جلا دهنده رو بالا بردم،نمک هم ریختم،مشکل چیع؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
راستش من چند بار کثیفی ظرفها و باقی موندن آشغال چسبیده روی ظروف حس خوبی به ظرفهای شسته شده در ماشین ندارم و ترجیح میدم با نظارت انسانی ظرف شسته شه و با آب گرم و ریکا با اضافه سرکه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
سلام منم ماشین ظرفشویی سامسونگ دارم یکی طرز استفادشو بگه ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
سلام ماشین ظرفشویی همانطور که از اسمش مشخص است برای شستن ظرف می باشد برای شستن میوه نیست شستن میوه فقط جنبه تبلیعاتی. دارد برای گول زدن وفروش بیشتر وقتی میوه را داخل دستگاه قرار می دهید در اکثر مار کها بعد از شستشو کمپوت تحویل می گیرد و مخزن وفیلتر دستگاهتان پر از کرک و جرمهای میوه می شود. به تبلیغات توجه ن.نید وبه خانواده خود ضرر نرسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
سلام هر ظرف فلزی را نباید داخل ماشین گذاشت باید علامت یا برچسب استفاده از ماشین روی ظروف فلزی یا پشت ان درج شده باشد مس وروی را به هیچ عنوان نگذارید. خود ظرف سیاه و به مرور نقطه نقطه ای می شود به علامت استفاده از ظرفشویی دقت کنید سپس هر ظرفی را داخل ماشین بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
سلام در اکثر دستگاهها کلید extratrocknenخشک کن ویژه می باشد که در زمان اضافه تر بیشتر خشک می کندکلید eco50اقتصادی است مصرف برق را پایین می اورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
سلام اگر ظرفشویی شما جرم گرفته باید جرم گیری کنید بعد از هر 30 بار شستشو یک بطری جرم گیر را برچسب رویش را کنده و وارونه داخل دستگاه خالی از ظرف بگذارید و کلید intesive70درجه را زده اجازه دهید دستگاه خالی کار کند تا تمام لکه ها وجرمهای که مربوط به سختی اب منطقه می باشد را ازبین ببرد بعد دستگاه خاموش وتا 20 دقیقه باز نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
سلام مقدار نمک برای دستگاه باید 500 تا700 گرم را درون پارچ مخصوص که با دستگاه می خرید بریزید وداخل مخزن نمک قرار دهید مراقب باشید از نمک داخل ماشین نریزد چون استیل داخل دستگاه سیاه شده و هیچ راه حلی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
سلام برای اینکه ظروفتان خش نیفتد باید از کریستال ضد خش استفاده کنید ظرفشویی خودم بوش است وهر وقت کریستال تمام می شود دوباره از نمایندگی خریداری می کنم هم چنین برای اینکه هر وقت درب دستگاه را باز کردید بوی بد استشمام نشود از خوشبو کننده مخصوص دستگاه استفاده کنید پیشنهاد می کنم این مواد را فقط از نمایندگی های معتبربگیری چون تقلبی زیاد. در بازار وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
سلام من ی ماشین ظرفشویی بوش خردیدم الان تقریبا یک ماه.ولی ۲۰ روز بیشتر کار نکرد.الان وقتی روشنش میکنم ساعتو تنظیم میکنم ۱۰ دقیقه کار میکنه بعد error میزنه.ی چیزی مثل E برعکس باید چکار کنم من تا حالا نمکو موادی ک میخواد رو داخلش نزاشتم یعنی خودمون نصبش کردیم و کسی واسمون توضیح نداد.لطفا راهنماییم کنید.ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۵
سلام من ظرفشویی رومیزی مجیک دارم. تابحال استفاده نکردم ازش و یه اشتباه بزرگ کردم پودر رو در جای نمک ریختم. امکانش هست راهنمایی کنید چیکار باید بکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
منم ماشین ظرفشویی مجیک دارم فقط قرص استفاده کردم
United Arab Emirates
ناشناس
۰۲:۴۹ ۱۷ تير ۱۳۹۵
سلام.من موقع وصل کردن ماشین ظرفشویی توش نمک غذایی ریختم بعد دو بار استفاده کردم الان 10 ماهه خاموشه.آیا نمک به مخزنش آسیب میرسونه
Germany
ناشناس
۰۵:۲۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
باسلام خدمت دوستان اگر درست إز ماشين ظرف شوية استفاده شود مى توانيم استفادى بهينه داشته باشيم وخيلى هم تميز عالى ظرف ها را مى شويد من به نوبه ى وخودم خيلى راضى هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
سلام من ماشین ظرفشویی بوش خریدم موقع نصب یک بسته کامل نمک و خالی کرد تو مخزنش اوایل خیلی خوب ظرفها تمیز میشد ولی الان تمام ظرفهای کریستالم خط و خش افتاده چینی ها هم لک شده مخزن نمکش هنوز پره چراغش هم روشن نشده از مایع براق کننده و قرص فنیش استفاده میکنم لطفا راهنماییم کنید این مساله باعث شده ظرفها رو با دست بشورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
من‌تازه واسه جهزیم ماشین ظرفشو گرفتم اما موقع حملو نقل پایین درش یه قاپ سرتاسری دارد از جاش در امده عیب یا مشکلی دارد میشه درستش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
من ماشین ظرفشویی سامسونگ دارم طرزاستفادشو بلد نیستم لطفاً اگر امکانش هست دوستان خوبم راهنمایی کنید که مرحله به مرحله چیکار باید کنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
سلام منم ماشن ظرف شویی سامسونگ دارم خیلی کار کردن باهاش راحته . دفترچه راهنماشو وقت بزار بخون کامل توضیح داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
کمک کنید . ماشین ظرفشویی وستل دارم .ودر رو ریختم جای نمک چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
سلام لطفا درمورد ماشین ظرفشویی کورال مدلPAK-2034Wتوضیحات کامل دهید درمورد عملکرد دکمه هاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
عزیزم قرص رو توی ماشین هم میتونی بندازی اصلا سیستم اینجوریه که قرص در ابتدای سیکل شستشو داخل ظرف ها پرت میشه
۱۲
آخرین اخبار