مبتکر جوان شیرازی موفق به ساخت دستگاه تعیین و تشخیص میزان خوردگی لوله های گاز شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، مسعود حسنیان، سازنده دستگاه "تعیین و تشخیص میزان خوردگی لوله های گاز از روی عایق با به کارگیری آزمون غیر مخرب جریان گردابی گذرا " گفت: این ابتکار یک روش جدید در تست های غیر مخرب است که در زمینه انرژی اتمی نیز استفاده می شود .
مزیت اصلی این روش در اندازه گیری لوله ها و ورقهای نازک مثل عملیات پوشش دهی ، شناسایی ترک های ریز داخل قطعه و خوردگی است.
از آنجا که این تست بر روی لوله های گاز بدون هیچگونه توقف در انتقال گاز انجام می شود و احتیاج به برداشتن عایق های روی لوله ندارد ، می تواند به عنوان یک ورش کارامد در تشخیص خوردگی بکار رود.
از مزایای مهم این روش نفوذ بیشتر و توانایی تشخیص ناپیوستگی با زمان پرواز در هواپیماهاست .
این مبتکر شیرازی در خصوص نوآوری این دستگاه گفت: در همه مقاطع فرومغناطیس که خوردگی درونی است و قابل تشخیص نیست، این روش می تواند بسیار مفید و کارا باشد.
همچنین در کلیه قطعات و تجهیزات مکانیکی که دارای سامانه های محافظتی همچون عایق های چند لایه هستند ، بدون جدا کردن لایه های عایق می توان از این روش برای تشخیص خوردگی استفاده کرد .
آقای خلفی نژاد، رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: این دستگاه دی ماه امسال به شماره ثبت 68150 در اداره کل مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسید./س

برچسب ها: تعیین ، میزان ، خوردگی ، لوله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.