معاون طرح و توسعه كارخانه های داروسازی آوه سینا و ارسطو گفت: همزمان با دهه فجر و برای نخستین بار پنج نوع داروی ضد سرطان تولید شده در كشور در این مجموعه رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اراک،حاتمی فر افزود: ساخت و تولید 9 داروی ضد سرطان در برنامه كاری این مجموعه داروسازی قرار دارد كه چهار نوع دیگر این داروها نیز تا اوایل سال آینده با بهره گیری از توان دانشمندان كشور تولید خواهند شد.

وی با اشاره به اینكه تكمیل پروژه تولید داروی ضد سرطان در این كارخانه نیازمند توجه و حمایت بیشتر مسوولان است، اظهار كرد: تاكنون كمك هایی از سوی مسوولان ذیربط انجام شده اما كافی نیست.

حاتمی فر افزود: احداث و تجهیز كارخانه تولید داروهای ضد سرطان با توجه به مشكلات موجود، با تلاش كاركنان این مجموعه انجام شد و توانستیم پنج نوع از این داروها را در زمان تعیین شده به مرحله تولید برسانیم.

وی با بیان اینكه مواد مورد نیاز داروهای تولیدی كارخانه داروسازی آوه سینا در كارخانه صنایع شیمیایی دارویی ارسطو تولید می شود، اظهار كرد: كارخانه ارسطو حدود یكسال قبل طرحی را به معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای تولید 9 داروی ضد سرطان ارائه و مورد موافقت مسوولان قرار گرفت.

حاتمی فر ادامه داد: با بهره برداری كامل از این كارخانه علاوه بر رفع نیاز داخلی به برخی داروهای ضد سرطان، بخشی از آن نیز صادر و نیاز برخی كشورهای خاورمیانه به این اقلام دارویی را برطرف خواهد كرد.

وی بیان كرد: با فعالیت این كارخانه مواد موثره این داروها می تواند در اختیار دیگر تولیدكنندگان دارو در ایران نیز قرار گیرد.

معاون طرح و توسعه كارخانه های داروسازی آوه سینا و ارسطو با اشاره به تولید ماهیانه حدود 30 میلیون قرص در این مجموعه، افزود: این واحد تولیدی 26 نوع قرص برای درمان بیماری های تالاسمی، آسم، صرع و ... تولید می كند./س
برچسب ها: دارو ، رونمایی ، ضدسرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.