مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز کشور گفت : 14 درصد از خطوط لوله گاز کشور به این نهاد اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،رسول داووی‌نژاد در جلسه اجرای پروژه‌های خودکفایی و خود اتکائی در صنعت انتقال گاز منطقه 4 عملیات انتقال گاز در سالن جلسات مجتمع شهید باقری مشهد اظهار کرد: منطقه چهار عملیات انتقال گاز 21 درصد از خاک کشور را تشکیل می‌دهد و از مناطق مهم انتقال گاز کشور به شمار می‌رود که وظیفه گازرسانی یکصد و 20 شهر را با 4 هزار و 500 کیلومتر خطوط لولهدر کشور را بر عهده دارد .

وی عنوان کرد: در راستای رشد و توسعه آبادانی خراسان‌رضوی حریم خطوط لوله را از 250 متری به 15 متر در چناران رسانده‌ایم.

مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز کشور با اشاره به صرفه‌جویی‌هایی که توسط این منطقه صورت گرفته است، بیان کرد: در سال 89 حدود 504 میلیون تومان صرفه‌جویی، سال 90 حدود 3 میلیارد و در سال جاری بالغ بر 3 میلیارد تاکنون صرفه‌جویی را حاصل کرده‌ایم که تا پایان سال این میزان افزایش می‌یابد.

داوودی‌نژاد با اشاره به اینکه حریم خطوط لوله از موارد مهم انتقال گاز در کشور است، ادامه داد: خطوط لوله انتقال گاز فشار بالا 4 هزار برابر بیشتر از فشار گاز منازل است و باید امنیت بیشتری برای انتقال آن در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: در خطوط انتقال گاز با فشار 4 هزار پوند باید 250 متر از هر طرف لوله سکونتگاهی وجود نداشته باشد و حریم مشخص شده و قابل مشاهده‌ای برای عموم داشته باشد.

داوودی‌نژاد عنوان کرد: در حال حاضر در مکان‌هایی که امکان تخریب و جابه‌جایی وجود ندارد کلاس لوله انتقال گاز را تعویض می‌کنیم که هزینه بالایی را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کلاس نوع D بالاترین نوع کلاس لوله خطوط لوله است، بیان کرد: تاکنون 3 هزار و 310 متر لوله انتقال گاز در چناران ارتقای کلاس داشته و 700 متر در محدوده روستای نوردین تعویض شده است که مجموعا 6 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه داشته است.

مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز کشور خاطر نشان کرد: در کل منطقه چهار حدود 20 نقطه تجاوز به حریم خطوط لوله انتقال گاز وجود دارد که 75 درصد آن متعلق به مشهد است.

داوودی‌نژاد تاکید کرد: با تعویض خطوط لوله و ارتقای کلاس نوع‌ A به D حریم خطوط لوله از 250 متر به 15 متر می‌رسد که امنیت بیشتری را در منطقه به وجود می‌آورد.

وی خاطر نشان کرد: با تمهیداتی که در سال جاری برای تامین گاز مصرفی در منطقه چهار انجام شده بود و همچنین با توجه به سرمای فراوانی که در منطقه به وجود آمد هیچگونه قطعی گازی در زمستان نداشتیم/س 

برچسب ها: اختصاص ، خطوط ، انتقال ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.