همزمان با ایام الله دهه فجر ویژه برنامه های متعددی در مراکز بهداشتی- درمانی مناطق 22 گانه تهران برگزار می شود.

اعظم قبادی، مدیرخانه سلامت امام زاده حسن(ع) در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های خانه سلامت در دهه فجر گفت: خانه سلامت محله امام زاده حسن(ع) هر ساله با فرا رسیدن ایام الله دهه فجر برنامه های متنوعی را در حوزه بهداشت و درمان و آموزش ویژه ساکنان این محله برگزار می کند، تست قند خون و فشار، برگزاری کلاس های آموزشی مهارت های زندگی، چگونگی تفکر، پرورش خلاقیت، آموزش مهارت های حسی و حرکتی و کلاس های آموزشی شناخت بیماری های هموفیلی، تالاسمی، آنفولانزا از جمله این برنامه هاست.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های کودکان افزود: در این کارگاه آموزشی به کودکان شعرخوانی، مفاهیم علوم، خواندن و حفظ سوره های قرآن کریم توسط مربیان خانه سلامت آموزش داده می شود.

وی برگزاری مشاوره های فردی را یکی دیگر از برنامه های دهه فجر اعلام کرد و ادامه داد: روان شناسان خانه سلامت در جلسات مشاوره های فردی درباره موضوعاتی همچون لج بازی کودکان، پرخاشگری، اختلالات رفتاری، استرس و تغذیه کودکان با والدین صحبت می کنند.

وی در ادامه به برگزاری کارگاه آموزش مامایی طی ماه جاری اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش بیماری های عفونی و شایع در زنان، کارگاه های آموزشی مامایی با موضوع بیماری زنان و مامایی برگزار می شود که در این کارگاه ها راه های شناخت بیماری، راه های درمان و رعایت بهداشت توسط اساتید مجرب آموزش داده می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی شهروندان در روز 22 بهمن ماه همایش پیاده روی خانوادگی از جلوی درب خانه سلامت تا میدان آزادی برگزار می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار