مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: 1,5 میلیارد مترمکعب از آب مصرف شده در استان به صورت مجازی یعنی در برنج و مرکبات مازندران صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، رمضان طهماسبی صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌ آب‌بند گرمارود آمل با بیان این‌که یک‌هزار و 800 سردهنه آب زراعی در مازندران وجود دارد، افزود: این میزان 360 هزار هکتار از اراضی استان مازندران را پوشش می‌دهد.

طهماسبی با اشاره به این‌که بهره‌برداری از آب‌بندهای رودخانه‌ها دارای صرفه‌ای اقتصادی است، یادآور شد: برآورد هزینه فایده این طرح‌ها نشان می‌دهد که با این طرح‌ها می‌توان رونق کشاورزی را موجب شد در کنار این‌که می‌توان هزینه‌های صرف شده را نیز تأمین کرد.

وی با اشاره به این‌که یک سوم اعتبارات استانی در آب منطقه‌ای هزینه می‌شود، افزود: با این وجود، هم‌اکنون 170 میلیارد تومان در صنعت آب و برق مازندران بدهی به پیمانکاران وجود دارد.

طهماسبی با تأکید بر این‌که در صورت پرداخت «حق آبه» کشاورزی، 15 میلیارد تومان سالانه به اعتبارات این بخش کمک می‌شود، عنوان کرد: با عدم پرداخت این سهم، کشاورزان به سوی حفر چاه‌های کشاورزی گرایش پیدا می‌کنند در حالی که هزینه سوخت این بخش بسیار بیشتر از آب‌بها است اما دیده نمی‌شود.

وی با اعلام این‌که از سال 84 تاکنون 700 میلیارد تومان در صنعت آب مازندران اعتبار هزینه شده است، گفت: این میزان صرف اعتبار در یک بخش قبل و بعد از انقلاب سابقه نداشته است./س

برچسب ها: صادرات ، آب ، شالیزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.