مخالفان بحريني روز چهاردهم فوريه را به عنوان روز جهاني حمايت از دموکراسي در بحرين تعيين کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار ؛ مخالفان بحريني اعلام کردند با توجه به ادامه نقض حقوق شهروندان و سرکوب آنها با هرگونه گفتگو مخالف هستند. حسن الموسوي گزارشگر اين شبکه در گزارشي با اشاره به اين که مخالفان بحريني در آستانه دومين سالگرد آغاز تحرکات انقلابي در اين کشور خود را براي مراسم سالگرد آماده مي کنند افزود: بر همين اساس برخي از شخصيت هاي مخالف در کنفرانسي خبري که در دفتر جمعيت الوفاق برگزار شد به همه کساني که عليه حقوق مردم اقدام مي کنند هشدار دادند. 

خليل المرزوق معاون سياسي دبيرکل جمعيت الوفاق گفت: جمعيت هاي سياسي روز چهاردهم فوريه را به عنوان روز جهاني حمايت از دموکراسي در بحرين اعلام مي کنند و از همه جهانيان مي خواهند از حق طبيعي، انساني و مشروع ملت بحرين براي داشتن نظام سياسي دموکراتيک که بيانگر خواست واقعي همه گروه هاي مردم بحرين باشد حمايت کنند. 

در ادامه گزارش آمده است: مخالفان بحريني از موضع جامعه بين المللي در قبال تحولات بحرين که رژيم اين کشور را به انجام تجاوزات بيشتر و ادامه نقض حقوق تشويق کرده است، انتقاد کردند. 
يوسف الخواجه معاون دبيرکل امور سياسي جمعيت وعد گفت: با وجود توصيه هاي کميته بسيوني و کنفرانس ژنو، رژيم بحرين به سبب موضعگيري هاي جامعه بين المللي و بي توجهي آن به اوضاع بحرين به هيچ يک از اين توصيه ها عمل نکرده است. به نظر ما در خصوص مسئله حقوق بشر جاي هيچگونه بي طرفي نيست.  مخالفان در واکنش به درخواست هاي رژيم براي گفتگو، اين درخواست ها را که همراه با ادامه سرکوب تظاهرات و استفاده از سلاح عليه شهروندان مطرح مي شود، محکوم کردند. 

حسن مرزوق معاون دبيرکل تجمع ملي دموکراتيک وحدت محور بحرين در سخناني در اين کنفرانس خبري گفت: گفتگو بحران بحرين را حل نمي کند. گفتگو فقط براي گفتگوست حال آن که بحران بحرين زماني به پايان مي رسد که مردم آن به حقوق خود دست پيدا کنند. اگر مشکلات بحرين حل شود و مردم به حقوق خود که براي آن تظاهرات کرده اند دست پيدا کنند ديگر نيازي به گفتگو نيست.



                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: بحرین ، جهان ، دموکراسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار