رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر مي خواهيم تفرقه و اختلاف به نظام ما صدمه نزند و اتحاد و همبستگي جامعه حفظ و تحكيم گردد، ضروري است كه از عملكرد و دستاوردهاي نظام آسيب‌شناسي جدّي صورت گيرد.

 
به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران،رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام  درديدار اعضاي شوراي مركزي و برخي از مسئولان دفاتر استاني حزب اسلامي ايران زمين، به آسيب‌شناسي نظام جمهوري اسلامي پرداخت و با بيان اينكه بجاست پس از گذشت 34 سال از عمر پربركت نظام جمهوري اسلامي ايران ارزيابي مجددي از دستاوردها، ناكامي‌ها و نقاط مثبت و منفي خود داشته باشيم، تصريح كرد: ارزيابي و سنجش دستاوردها و ناكامي‌ها را كساني مي‌توانند به خوبي انجام دهند كه در مراحل گوناگون مبارزه، پيروزي و حيات نظام جمهوري اسلامي در متن و بطن حوادث و تحولات بوده و دلسوز انقلاب و نظام و آن را از خود بدانند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، وحدت و انسجام جامعه را اصلي مهم براي بقاي كشور و نظام خواند و گفت: اگر مي خواهيم تفرقه و اختلاف به نظام ما صدمه نزند و اتحاد و همبستگي جامعه حفظ و تحكيم گردد، ضروري است كه از عملكرد و دستاوردهاي نظام آسيب‌شناسي جدّي صورت گيرد، چرا كه در غير اين صورت تضميني براي تقويت وحدت و انسجام كشور وجود نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبري چشم بستن بر روي اشتباهات و سياست‌هايي كه به كشور آسيب رسانده را به صلاح آينده ايران اسلامي ندانست و افزود: اگر مي‌خواهيم الگوي درست و موفقي از نظام اسلامي در جهان كنوني پيش چشم ملت‌هاي آزادي‌خواه قرار دهيم، بايد بتوانيم آرمان‌هاي اوليه انقلاب و خواست‌هاي مردم را به درستي پياده سازيم، چرا كه «دو صد گفته چون نيم كردار نيست.»
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در تشريح جايگاه تشكّل‌ها و احزاب در اداره جوامع مردم‌سالار كنوني، به نقش روحانيت در پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: در شرايط خفقان دوران پهلوي كه ساواك اجازه كوچكترين حركت جمعي و تشكيلاتي را به فعالين سياسي نمي‌داد، شبكه روحانيت در سراسر كشور با مشخصه‌هاي يك حزب بزرگ، قدرتمند و فراگير توانست خلاء وجود احزاب نيرومند براي مبارزه با استبداد پهلوي را پر كند و غافلگيري قدرت‌هاي وقت از چگونگي پيروزي سريع انقلاب هم ناشي از عدم شناخت شبكه روحانيت و توانمندي‌هاي آن بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام حمايت خودجوش مردم از روحانيت و حضرت امام(ره) در مبارزه بر ضداستكبار شاه را يادآور شد و گفت: مردم پيش از پيروزي انقلاب و در طول مبارزه، بدون چشم‌داشت به صحنه آمدند و انقلاب را به پيروزي رساندند و پس از تشكيل نظام جمهوري اسلامي، انتظار دارند اين نظام نوپا و مردمي بتواند زندگي، معيشت و معنويت آنان را به خوبي سامان داده و با امكانات فراوان مادي، طبيعي و انساني موجود در كشور راه توسعه و پيشرفت را بپيمايد و اين امر جز با توجه ويژه به كارايي احزاب و تشكّل‌ها ممكن نيست.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني يكي از دلايل مهم ضعف‌هاي كنوني در اداره كشور را ناشي از عدم شكل‌گيري احزاب نيرومند، فراگير و برنامه‌دار در كشور دانست و با تأكيد بر لزوم ايجاد ائتلاف‌ها و جبهه‌هاي بزرگ از احزاب و جمعيت‌هاي كوچك تصريح كرد: جرياني در كشور همواره تلاش داشته است كه جلوي شكل‌گيري و قدرتمند شدن احزاب بزرگ و كارآمد را سد كند، اما اين جريان بايد بداند كه اداره كشور بدون تحزب نيرومند و تشكّل‌هاي فراگير مسئوليت‌پذير امكان‌پذير نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه مجريان، مسئولان و قانون‌گذاران كشور بايد از دل احزاب مسئوليت‌پذير بيرون بيايند، گفت: اينكه اكنون شخص و جرياني مسئوليت معضلات پيش آمده را بر عهده نمي‌گيرند، ناشي از فقدان احزاب شناسنامه‌دار و مسئول در كشور است.

آيت‌‌الله هاشمي رفسنجاني ساختار نظام جمهوري اسلامي را مبتني بر مكتب اهل بيت(ع) و خواست طبيعي مردم ايران دانست و با تأكيد بر لزوم بازگشت به مردم افزود: بايد خودخواهي‌ها و خودبيني‌ها را كنار گذاشت و با رجوع به مردم آنان را به صحنه باز گرداند كه گره مشكلات از همين مسير گشوده خواهد شد.

در ابتداي اين ديدار آقاي ابوالقاسم رئوفيان دبير كل حزب اسلامي ايران زمين با گرامي‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامي، تقارن آن با هفته وحدت را به فال نيك گرفت و گفت: به گفته امام راحل(ره) رمز پيروزي‌هاي ملت ما، وحدت كلمه بوده و در ادامه راه نيز همين امر متضمن موفقيت‌ها خواهد بود.
رئوفيان سوءتدبير و مديريت را صدمه زننده به آرمان‌هاي نظام و اهداف انقلاب دانست و افزود: بايد از تجارب نظام اسلامي درس گرفت، چرا كه آنچه دولت‌ها و حكومت‌ها را با خطر سقوط مواجه مي‌كند سوءتدبير و دوري از وحدت و نيز ايجاد تفرقه است.

همچنين خانم فرشته محمدعلي عضو شوراي مركزي اين حزب، بحران معنويت را دغدغه و حلقه مفقوده دنياي كنوني خواند و با تأكيد بر لزوم تقويت معنويت و اخلاق در جامعه اسلامي، ايجاد «مركز توسعه معنوي» و معرفي نخبگان و فرهيختگان روحاني و معنوي به ايران و جهان را راه برون‌رفت از خلاء اخلاق و معنويت حال حاضر جهان دانست.

همچنين آقاي سيدحسن سجادي جوان‌ترين عضو شوراي مركزي حزب اسلامي ايران زمين، نيازهاي جوانان كشور را به پاسخگويي مسئولان در زمينه كارايي و آينده نظام جمهوري اسلامي ايران يادآور شد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: هاشمی ، رفسنجانی ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار