معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: هم اکنون 31 واحد توانپزشکی در سطح استان کرمان با مدیریت بهزیستی مشغول ارائه خدمات تخصصی هستند.




به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، اعظم اسماعیلی‌ در حاشیه بازدید از مرکز جامع توانبخشی شهر کرمان‌ اظهار داشت: هم اکنون تعداد 31 واحد توانپزشکی در سطح استان کرمان تحت مدیریت بهزیستی مشغول ارائه خدمات تخصصی هستند.

وی خدمات قابل ارائه در این واحدهای توانپزشکی را شامل فیزیوتراپی‌، کاردرمانی‌، گفتار‌درمانی‌، بینایی‌سنجی‌، شنوایی‌سنجی و ارتوپد فنی اعلام کرد و ابراز داشت: طی 9 ماهه گذشته 15 هزار و 108 نفر از خدمات شش‌گانه واحدهای توانپزشکی بهزیستی در سراسر استان کرمان استفاده کرده‌اند.

اسماعیلی افزود‌: هم اکنون 12 کلینیک فیزیوتراپی‌، پنج واحد کاردرمانی‌، شش واحد گفتار‌درمانی‌، دو واحد بینایی‌سنجی‌، چهار واحد شنوایی‌سنجی و یک واحد ارتوپد فنی در سطح استان فعال هستند.

وی خاطر‌نشان کرد‌: تمام‌ افراد نیازمند به دریافت خدمات توانپزشکی اعم از مددجویان تحت حمایت بهزیستی و بیماران آزاد می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان کرمان در مورد سیاست بهزیستی در راستای افزایش واحدهای توانپزشکی خود در تمام نقاط استان کرمان گفت‌: در حال حاضر با توجه به پراکندگی واحدهای توانپزشکی بهزیستی در سطح استان کرمان دسترسی بیماران نیازمند به دریافت این خدمات با کمترین مشکل انجام می‌شود.

وی افزود‌: اما در مناطقی که واحدهای دولتی توانپزشکی بهزیستی وجود ندارد‌، آماده‌ایم تا از طریق خرید خدمت از بخش‌های خصوصی فعال در آن مناطق و یا در صورت وجود متقاضی تاسیس واحد تخصصی با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان زمینه فعالیت بخشی خصوصی جدید را فراهم کنیم.

اسماعیلی گفت: اقدامات طبی و درمانی در واحدهای توانپزشکی موجب می‌شود تا از پیشروی معلولیت در افراد معلول جلوگیری شود و افراد سالمی که به هر دلیل نیاز به دریافت این خدمات دارند با استفاده از اعمال توانپزشکی سلامتی خود را به دست ‌آورند و مطمئناً از بروز معلولیت‌های احتمالی بعدیشان جلوگیری می‌شود.
برچسب ها: توانبخشی ، بهزیستی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.