هراس از پاسخ جبهه مقاومت به تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه؛ ارتش این رژیم را به حالت آماده باش درآورده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار ، برخی محافل صهیونیستی معتقدند تل آویو با حمله به سوریه خود را به ورطه هلاکت انداخته و در برابر بهار عربی قرار گرفته است.

این در حالی است که نگرانیها در مناطق اسرائیلی از پاسخ سوریه به این حمله در حال افزایش است. این نگرانی باعث شده است مقامات اسرائیلی ارتش را حتی خارج از فلسطین اشغالی، به حالت آماده باش درآورند.

محافل اسرائیلی پس از اعتراف ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به حمله به سوریه، دچار اختلاف و دو دستگی شده اند.برخی از این محافل معتقدند اسرائیل وارد بازی خطرناکی شده است که از نتایج آن ناآگاه است. در مقابل برخی محافل اسرائیلی می گویند تل آویو چاره ای جز حمله به سوریه نداشته است زیرا ترسیم خط قرمزها، نیازمند چنین حمله ای است.

با این حال آنچه همه این محافل به آن اعتراف دارند این است که اسرائیل خواه ناخواه درگیر حوادثی شده است که در منطقه خاورمیانه در جریان است و تحلیلگران اسرائیلی آنرا بهار عربی می خوانند.

برخی از تحلیلگران اسرائیلی دوری از حوادث و تبعات بهار عربی را امتیازی برای این رژیم می دانند که با حمله به سوریه این امتیاز از دست رفته است.

این در حالی است که جدا از موضوع بهار عربی، ارتش اسرائیل به شدت از پاسخ نه تنها سوریه، بلکه جبهه مقاومت به تجاوز اسرائیل به سوریه در نگرانی و وحشت به سر می برد.

در همین حال نیروهای امنیتی در مراکز اسرائیلی مانند سفارتخانه ها در خارج از سرزمینهای اشغالی نیز به سبب این نگرانی، در آماده باش به سر می برند.

کارشناسان اسرائیلی می گویند پاسخ به تجاوز اسرائیل به سوریه، هم ممکن است در قالب پاسخ نظامی صورت گیرد و هم در قالب حملات تلافی جویانه انتحاری.

برخی از مقامات رژیم صهیونیستی به طور تلویحی یا صریح اعلام کردند اسرائیل برای حمله به سوریه از آمریکا چراغ سبز دریافت کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار