46 هزار واحد مسكن مهر در آذربايجان غربي در دولت خدمتگذار احداث شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه مدير كل راه و شهرسازي استان در برنامه زنده راديويي «گونوز خير» گفت: 46 هزار واحد مسكن مهر در آذربايجان غربي در دولت خدمتگذار احداث شده كه در مقايسه با دوره هاي قبل بي سابقه است.

خليل محبت خواه با اعلام اينكه در حال حاضر روند ساخت 38 هزار و 743 واحد مسكوني در شهرهاي بالاي 25 هزار جمعيت استان بيش از 64 درصد پيشرفت اجرايي دارد، افزود: 7 هزار و 482 واحد نيز در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت ساخته شده است.

وي با بيان اينكه تابه امروز 5 هزار و 600 ميليارد ريال تسهيلان بانكي براي تعاوني هاي مسكن مهر پرداخت شده است، افزود: اين ميزان بدون در نظر گرفتن تسهيلات بانكي اعطايي به واحد هاي مسكوني احداثي در قالب بافت هاي فرسوده و خودمالكين است.

وي با تاكيد بر اينكه همت دولت عدالت محور براي آباداني آذربايجان غربي بي نظير است، يادآوري شد: قبل از شروع به كار دولت نهم تنها 2 هزار و 360 واحد در قالب استيجاري و مشاركتي در استان ساخته شده بود.

قانم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازي در ادامه سخنانش از افتتاح قطعه دوم طرح ملي راه آهن مراغه- اروميه همزمان با سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي خبر داد و گفت:احداث راه آهن مراغه- اروميه به طول 183 كيلومتر از مهمترين پروژه هاي مهر ماندگار استان است كه تاپايان دولت دهم به بهره برداري مي رسد.

محبت خواه تصريح كرد: ساخت 220 كيلومتر بزرگراه در محدوده محورهاي استان در كارنامه درخشان انقلاب اسلامي مي درخشد.

وي با اشاره به اينكه قبل از انقلاب اسلامي ايران مردم از نعمت راه هاي ايمن محروم بودند، تاكيد كرد: امروز به بركت انقلاب اسلامي شاهد شنيدن سوت قطار و بهسازي و آسفالت 3 هزار و 683 كيلومتر راه روستايي در دور افتاده ترين روستاهاي آذربايجان غربي هستيم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.