سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: حضور در تورنمنت روسیه را معامله دو سر باخت نمی بینم در صورتی که توانایی خود را به کار گیریم موفق می شویم.

خسوس کاندلاس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: در مدت زمانی که در ایران حضور داشتم فرصت آشنایی با فوتسال این کشور و همچنین نحوه برگزاری لیگ حرفه ای و جزئیات آن را داشتم.

حضور در کادر فنی تیم ملی، مشاهده عملکرد تیم ملی زیر 23 سال و تیم ملی بانوان کمک زیادی برای من به حساب آمد در حال حضار با تجربه ای که از فوتسال ایران به دست آوردم می توانم با تمرکز بیشتری در مورد تیم ملی تصمیم گیری کنم.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان افزود: با توجه به مسئولیتی که کمیته فوتسال بر عهده من گذاشت باید برنامه های دقیق و همسو با عملکرد بازیکنان در نظر بگیریم.

دید خوش بینانه ای به آینده فوتسال ایران دارم شاید افرادی مخالف این نگاه باشند اما با توجه به شرایطی که در ایران آمده می توان اطمینان داشت که فوتسال این کشور در آینده جایگاه خوبی خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی کشورمان بیان داشت: البته کمیته فوتسال و باشگاه ها نیز برای ارتقای سطح این رشته ورزشی زحمات زیادی کشیده اند.

شهرهایی مانند مشهد و تبریز در رده های مختلف سنی فوتسال سرمایه گذاری کرده اند، بانوان حضور پررنگی در مسابقات داشته اند و در ترکیب تیم های پایه نیز بازیکنانی به کار گرفته شده اند که جوانان مستعد توانایی خود را برای نمایش در تیم ملی و باشگاه به اجرا بگذارند.

ایران زیرساخت های قوی ای در این رشته به وجود آورده همین امر سبب می شود که در آینده ای نه چندان دور افرادی آماده و حرفه ای در تیم ملی حضور یابند.

*تنها اطلاعات فنی من، به فوتسال ایران کمک نمی کند

خسوس کاندلاس در خصوص اینکه اطلاعاتش تا چه حد به فوتسال کشور کمک می کند گفت: در حال حاضر تمام تلاش خود را به کار گرفته ام که اطلاعات خود را با فوتسال ایران سازگار و همسو کنم تنها در این صورت می توانم تجارب خود را به بازیکنان تزریق کنم اما بازیکنان نیز در این روند نقش بسیار مهمی دارند.

تاکتیک و فن مانند روش هایی برای آشپزی است شاید بتوان دستور پخت یک غذا را در اختیار شخص قرار داد اما توانایی و ذات حرفه ای آن شخص قادر خواهد بود، کار ویژه ای انجام دهد وگرنه هیچ نتیجه قابل قبولی به وجود نخواهد آمد.

وی خاطر نشان کرد: شرایط محیط کار مانند ابزار کار است ما باید شرایط را در نظر بگیریم و با یک اولویت بندی کارشناسانه کارهای مهم و تاثیرگذار را انجام دهیم زیرا زمانی می توانیم در این ورزش ارتقاء یابیم که کار راه انداختن را فراموش کرده و کار حرفه ای انجام دهیم.

ایران ساختارسازی مطلوبی داشته بازیکنان هم که اصلی ترین فاکتور در تیم ملی هستند عملکرد مطلوبی دارند اما باید به خاطر داشته باشیم افرادی که به عنوان مدیر و مسئولان این ورزش انتخاب می شوند نقش بسیار مهمی در پیشرفت خواهند داشت.

در صورتی که مدیر و مسئول شایسته فوتسال را رهبری کند از اینکه به جایگاه امنی می رسیم، اطمینان خواهیم داشت.

خسوس کاندلاس گفت: به طور کلی می توان گفت کمیته فوتسال توسط افرادی شایسته اداره می شود و حالا ما هستیم که باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.

روزی که نام من را به عنوان سرمربی اعلام کردند در تقویم کاری کمیته رقابت های مهمی ندیدم اما مسئولان تورنمنت روسیه را یادآوری کردند و اعلام داشته باید برنامه های خود را برای این رقابت تنظیم کنیم.

چاره ای جز موافقت نداشتم زیرا این برنامه از پیش تعیین شده بود، به همین دلیل بسیاری از اردوها را حذف کردیم که تیم ها در لیگ بتوانند بدون مشکل به کار خود ادامه دهند ، این اوضاع در حال حاضر کار زیادی انجام نمی دهیم و اردوهای تیم ملی ملی پایه را برگزار می کنیم.

*تورنمنت روسیه گفت بزرگی بر سر راه من است

خسوس در خصوص مهلتی که کمیته فوتبال در تونمنت روسیه به وی داده گفت: کمیته سنگ بزرگی سر راه ما گذاشته و کار سختی در پیش داریم اما من به این جریان با دید معامله دوسر باخت نگاه نمی کنم، تورنمت روسیه مرحله ای است که باید از آن گذر کنیم با توجه به اینکه در خاک روسیه باید با این تیم روبه رومی شویم این کار سخت تر انجام می شود اما غیر ممکن نیست، به سبب قرار دادی که با فدراسیون فوتبال ایران دارم باید تا پایان این تاریخ در فوتبال ایران خدمت کنم سرمربیگری و یا حضور در پست های دیگر فرقی نمی کند امامن تصمیم گرفتم کار سخت را انتخاب و تیم ملی را هدایت کنم.

*هنوز از خودم می پرسم چرا نتیجه نگرفتیم

وی در مورد ناکامی ایران جام جهانی خاطرنشان کرد: هنوز از خودم می پرسم چرا نتوانستیم در جام جهانی نتیجه بگیریم و شوکه هستم ، اما می توانم دلایلی را که باعث این ناکامی شد را نام ببرم ، تجربه ی حرفه ای من ثابت کرده که نام جام جهانی تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد تیم ها دارد همین فاکتور راندمان تیم ملی ایران را نیز تحت تاثیر قرار داد، قضاوت نا عادلانه داوران نیز تیم تحت فشار و استرس نتواند از توانایی فنی خود استفاده کند و متاسفانه روحیه ی بازیکنان در حدی قوی نبود که قادر باشند این لحظات سخت را بگذرانند ، دیگر عامل تاکتیک تیم کلمبیا بود، این تیم بیشتر به فکر گل نخوردن بود و هیچ تصمیمی برای پیروزی و گل زدن نداشت اما در برخی رقابت ها تیم ها با چاشنی شانس روبه رو می شوند و این بار نیز شانس در خانه ی کلمبیا را زد و به پیروز شدند.

اما مهمترین عامل ناکامی ایران در جام جهانی ، زمان بود هرچه ثانیه ها می گذشتند فشار عصبی بازیکنان بیشتر می شد و همین امر باعث از دست دادن موقعیت ها شد و امیدوارم در تورنمنت های بعدی با این شرایط رو به رو نباشیم.

*می خواهم به فوتبال ایران هویت بدهم

خسوس کاندلاس بیان داشت: هدفم پیاده کردن برنامه های منظم در تیم ملی است، در صورتیکه موفق به اجرای کار برنامه ریزی شده باشم آینده ی روشنی را برای ایران پیش بینی می کنم : قصد دارم تیمی بسازم که حتی در نبود من هم در جهان هویت داشته باشد، تسلط به بازی و کنترل جریان بازی از جمله برنامه هایی است که باید در تیم ملی اجرا شود به کارگیری خلاقیت بازیکنان و آزادی عمل آنها در زمین نیز از موارد بسیار مهم است.

وی درپایان خاطرنشان کرد: ترجیح می دهم در کادر فنی تیم ملی مرا همراهی کنند که از بازیکنان بزرگ و کاپیتانهای فوتبال باشد با این شرایط متوجه افکار بازکنان و نیازهای آنها می شویم و برنامه های خود را در جهت ارتقا توانایی آنها تنظیم می کنیم، افرادی که در حال حاضر به عنوان مربی در کنارم حضور دارند در زمان بازیکنی کارنامه ی درخشانی داشته اند و با تیم های زیر نظر آنها عملکرد مطلوبی داشته اند البته اشخاص حرفه ای دیگری هم در لیست وجود داشت اما ما قادر نیستیم از وجود همه آنها بهره ببریم امیدوارم با حضور این افراد در روسیه عملکرد مطلوبی داشته باشم./مح
برچسب ها: کانداس ، خسوس ، سرمربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار