مدیر عامل شركت بهره برداری نفت و گاز كارون خوزستان از كسب موفقیت در آزمایش میدانی و راه اندازی دستگاه تفكیك گیر سیار نفت (MOS) در این شركت در آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مهندس محسن دهانزاده، در تشریح این خبر، گفت: با توجه به اینكه دستگاه MOS توسط متخصصان شركت كارون طراحی و ساخته شده است، به منظور سنجش عملی میزان كارآیی و مانور عملیاتی، طی دو عملیات، این دستگاه بر روی چاههای شماره 325 و 348 اهواز مستقر شد و آزمایش دستگاه بر روی چاههای مذكور با دبی تولیدی 1700 و 1600 بشكه در روز با موفقیت به پایان رسید.

وی، افزود: با توجه به موقعیت خاص و استراتژیك مخازن زیرزمینی تحت سرپرستی شركت بهره برداری نفت و گاز كارون، به منظور حفظ محیط زیست، این شركت از سال 1379 استفاده از دستگاه های فرآورش سیار نفت را در برنامه خود قرار داده است كه با استفاده از آنها تاكنون علاوه بر استحصال بیش از یك میلیون بشكه نفت و كسب درآمد مربوطه، از آلودگی محیط زیست جلوگیری بعمل آمده است.

دهانزاده، در ادامه با اشاره به مزیت های دستگاه های فرآورش سیار نفت از منظر زیست محیطی، اقتصادی و راهبردی، افزود: به منظور پشتیبانی و سهولت در انجام عملیات بر روی چاه ها، طراحی و ساخت دستگاه تفكیك گر سیار نفت (MOS) با قابلیت هایی نظیر چابكی در جابجایی، كاهش هزینه های ساخت و احیاء و راه اندازی چاه ها، با استفاده از توان تخصصی كارشناسان شركت كارون و استفاده از كالای مازاد با حداقل هزینه، برنامه ریزی و انجام گردید.

وی، ادامه داد: بدلیل استفاده از كالای موجود و تجهیزات غیر فعال در ساخت دستگاه MOS، هزینه ریالی صرف شده برای ساخت این دستگاه كمتراز 5 درصد هزینه ساخت دومین دستگاه MOT این شركت بوده است كه توسط بخش خصوصی ساخته و سال گذشته تحویل گرفته شد.

مدیرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز كارون، یادآور شد: دستگاه MOT با دارا بودن تجهیزات فرآیندی بیشتر، نمونه كاملتری نسبت به دستگاه MOS است.

وی، افزود: دستگاه MOS شركت بهره برداری نفت و گاز كارون با قابلیت استحصال 3 هزار بشكه نفت در روز، هم اكنون برای پشتیبانی عملیات تولید و مشاركت در عملیات احیاء چاه های نفت وگاز آماده بكارگیری بوده و بموازات پیگیری جهت تعریف ساختار سازمانی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز ، در حال حاضر با تلاش مضاعف همكاران و با استفاده از منابع سازمانی موجود بكار گرفته می شود.

دهانزاده در پایان، افزود: اولین دستگاه تفكیك گر سیار نفت شركت بهره برداری نفت و گاز كارون موسوم به MOS، سی ام شهریور ماه سال جاری با پیشرفت90 درصدی با حضور معاون رییس جمهور ی ورییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور و مدیرعامل شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اهواز رونمایی شد.

شركت بهره برداری نفت و گاز كارون یكی از شركت های بهره بردار تابعه شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب است كه روزانه بیش از یك میلیون بشكه نفت را تولید و به مبادی مصرف ارسال می نماید./س
برچسب ها: آزمایش ، شرکت ، موفقیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.