رییس هیئت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان قزوین گفت: درحال حاضر بیش از 1600 نفر از زندانیان قزوین اشتغال به کار دارند که ضمن آموزش و حرفه‌آموزی برای خود و خانواده کسب درآمد می‌کنند.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،
حمیدرضا فراست‌طلب امروز در دیدار هیئت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان با شهردار قزوین، افزود: هدف از این نشست مشترک، توسعه طرح‌های اشتغالزایی زندانیان است و یکی از تدابیر اساسی برای رفع مشکل اشتغال زندانیان تصویب و اجرای طرح‌های اشتغالزایی مشترک با بسیاری از نهادها و ارگان‌ها ازجمله شهرداری‌هاست.

وی ادامه داد: اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان اساس فعالیت‌های بنیاد تعاون است و برای تحقق این هدف مهم، تعامل حداکثری با سایر سازمان‌ها ضروری خواهد بود.

وی افزود: پتانسیل و ظرفیت‌های فراوانی در زندان‌های استان وجود دارد که همکاری و مشارکت خیرخواهانه سایر نهادها می‌تواند به کاهش جمعیت کیفری زندانیان منجر شده

و با کاهش آمار تکرار جرائم، زندگی سالم‌تری در بین زندانیان و خانواده های آنها به وجود آید.

فراست‌طلب تصریح کرد: زمانی که زندانی جذب طرح‌های شغلی می‌شود و نیازهای مالی خود و خانواده را تأمین می‌کند، تغییرات شگرفی در درونش ایجاد شده و نه تنها تمایلی برای انجام اعمال بزهکارانه نخواهد داشت، بلکه درصدد جبران خسارت‌ها برمی‌آید.

وی عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد، تأمین معیشت خانواده ریشه بسیاری از تکرار جرائم است و کم‌توجهی به اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان مشکلات زیادی را برای فرد، خانواده و جامعه به همراه خواهد داشت.

هم‌چنین در ادامه عضو هیئت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان قزوین گفت: باید به وضعیت معاش خانواده هرکسی که به هر دلیلی تحمل حبس می‌کند، رسیدگی شود و در این خصوص بسترسازی اشتغال زندانیان مهم‌ترین حرکت است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: بنیاد تعاون زندانیان استان با توسعه چشمگیر در صنایع کشاورزی و دامداری و اشتغال نشسته، جزو استان‌های موفق کشور بوده و در حوزه اشتغال زندانیان پیشگام است.

وی تأکید کرد: باید با ایجاد اشتغال، زمینه اصلاح و تربیت را فراهم کنیم چراکه در دین اسلام تأکید فراوانی به حفظ کرامت انسان‌ها شده و زندانیان و خانواده‌های آنان هم دارای کرامت انسانی هستند.

عضو هیئت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان قزوین ادامه داد: عرصه خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی افتخاری بس ارزشمند است، و باید از این فرصت برای سالم سازی محیط اجتماعی و اسلامی به بهترین شکل استفاده کنیم.

هم‌چنین شهردار قزوین در این نشست گفت: تلاش در جهت پیشگیری از جرم و تکرار آن، تنها وظیفه دستگاه قضائی نیست و سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری و سایر نهادهای مدیریت شهری می‌توانند نقش موثر و سازنده‌ای را ایفاء کنند.

مسعود نصرتی ضمن اعلام همکاری با بنیاد تعاون زندانیان استان در پروژه‌های خدمات شهری اظهار داشت: شهرداری قزوین برای واگذاری طرح‌های شغلی از جمله مشاغل فصلی برای زندانیان آمادگی کامل داشته و در چارچوب قوانین و مقررات، مشارکت صد در صدی خواهد داشت.

وی یادآور شد: خروجی همه فعالیت‌های مشترک اشتغال و حرفه آموزی زندانیان در استان اثربخش است، چراکه زندانی با شرکت در طرح‌های شغلی می‌تواند پس از آزادی نسبت به ادامه فعالیت شغلی خود اقدام کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: زندانی ، قزوین ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.