معاون رئيس کل حزب حاکم عدالت و توسعه ترکيه در واکنش به سخنان سفير آمريکا در اين کشور (که از نحوه کار دستگاه قضايي ترکيه انتقاد کرده است ) به شدت به وي هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه اينترنتي تلويزيون تي آر تي ترکيه ، فرانسيس ريکاردئونه سفير آمريکا در ترکيه اخيرا در گفتگو با گروهي از روزنامه نگاران رسانه هاي ترکيه با انتقاد از طولاني بودن روند بازداشت متهمان در اين کشور از متهم شدن فرماندهان ارتش ترکيه به فعاليت هاي تروريستي نيز انتقاد کرد.
ريکاردئونه گفت :‌ مقامات نظامي به اتهام فعاليت هاي تروريستي در بازداشت بسر مي برند ، رئيس پيشين مجمع آموزش عالي ترکيه نيز نيز پشت ميله هاي زندان بسر مي برد ، دادگاه هاي آمريکا و اروپا به دشواري مي توانند علت اين اقدامات را درک کنند. 
حسين چليک معاون رئيس کل حزب عدالت و توسعه ديروز در واکنش به اين اظهارات  سفير آمريکا در ترکيه گفت : سفير آمريکا پيشتر نيز بلافاصله پس از اينکه به عنوان سفير به ترکيه آمد سخنان مشابهي را مطرح کرد ، در آن هنگام نخست وزير ترکيه وي را سفير بي تجربه ناميد اما اکنون به نظر مي رسد وي هنوز هم رعايت حد و حدود خود را نياموخته است. 
حسين چليک تاکيد کرد ، سفير آمريکا در ترکيه حق قضاوت درباره مسائل داخلي و دستگاه قضايي اين کشور را ندارد. 
معاون رئيس حزب عدالت و توسعه ترکيه گفت :‌ اين موضوع که دادگاه هاي آمريکا و اروپا در زمينه درک تصميمات دستگاه قضايي ترکيه دچار مشکل شده اند ، مسئله ما نيست بلکه مسئله آنان است. وي گفت : دادگاه هاي آمريکا و اروپا دادگاه تجديد نظر محاکم قضايي ترکيه نيستند. 
حسين چليک گفت : من بايد خطاب به سفير آمريکا بگويم که شما ابتدا بايد درباره زندان گوانتانامو به جهان پاسخ دهيد.وي گفت : از ريکاردئونه مي خواهم که حد و حدود خود را بداند و از آن خارج نشود.




برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار