در حال حاضر حقوق یک دستیار پزشکی حدود 700 هزار تومان است که علت اصلی پایین بودن این حقوق کمبود اعتبارات دانشگاه های علوم پزشکی است.

دکتر علی رضا زالی، معاون سازمان و نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  در حال حاضر دستیاران پزشکی کشور با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند علی رغم این که 10 هزار دستیار مشغول ارائه خدمت در سطح یک به خصوص در بیمارستان های دولتی هستند هنوز تولیت حرفه ای ، آموزشی و پژوهشی برای این افراد در نظام سلامت نهادینه نشده است.

وی گفت: در حال تلاش هستیم که با نمایندگان دستیاران، وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت و اجتماعی مجلس و سازمان نظام پزشکی کانون دستیاری برای دستیاران کشور تشکیل شود باید توجه داشت که مهم ترین هدف تشکیل این کانون ساماندهی وضعیت عمومی، معیشتی و آموزشی این افراد است.

زالی ادامه داد: در حال حاضر حقوق دستیار چیزی حدود 600 تا 700 هزار تومان است که طی سال های اخیر رشدی در آن صورت نگرفته است چرا که دانشگاه های علوم پزشکی با کمبود اعتبارات مواجه هستند و همین امر باعث شده که میزان حقوق پرداختی دستیاران کم باشد.

وی با بیان این که حدود 60 برابر دستیاران پزشکی متاهل هستند تصریح کرد: این مبلغ کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد و این 4 تا 5 سال تحصیل که دوران بسیار سختی است حق کار در جایی را هم ندارند.

معاون سازمان نظام پزشکی با بیان این که کمترین حقوق دستیاران دنیا مربوط به ایران است تاکید کرد: در خارج حقوق دستیاران پاسخگو هزینه های زندگی افراد است ولی در کشور ما این حقوق ناچیز قابل قبول برای تامین زندگی نیست.

وی خاطر نشان کرد: در 2 ماه اخیر با وزارت بهداشت جلساتی داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت این وزارت خانه برای حل مشکلات استفاده  کنیم.
برچسب ها: علوم پزشکی ، حقوق ، دستیار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار