مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: در 10 ماهه منتهی به دی‌ماه سال جاری 56هزار و 735 واقعه ازدواج با 49/10درصد کاهش و 11هزار و230 واقعه طلاق با کمتر از یک‌درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رحمتی‌زاده با بيان اين مطلب اظهار كرد: پیش از این، پس از ثبت واقعه ازدواج و طلاق در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق، اعلامیه وقایع به صورت فیزیکی و کاغذی در اختیار ادارات ثبت احوال برای ضبط در سابقه سجلی زوجین قرار می گرفت و با الکترونیکی‌شدن این فرایند، اطلاعات وقایع ازدواج و طلاق به‌صورت آنی در سامانه قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: در همين راستا طی یک ماه گذشته 2400 واقعه ازدواج و 522 واقعه طلاق استان، ثبت الکترونیکی شده است.
وی گفت: ثبت وقایع ازدواج و طلاق از تکالیف دفاتر رسمی ازدواج و طلاق تابع ادارات ثبت اسناد و املاک می‌باشد و مسئولیت دریافت اعلامیه ازدواج و طلاق برای استقرار در سابقه سجلی زوجین از تکالیف ادارات ثبت احوال است.
وي همچنين درخصوص آمار ازدواج و طلاق استان در سال جاري تصريح كرد:
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوي خاطرنشان کرد: 210 دفتر ازدواج و 61 دفتر طلاق استان، اطلاعات هویتی زوجین را با بهره‌مندی از بانک اطلاعات ادارات ثبت احوال به‌صورت الکترونیکی دریافت و در سامانه وقایع ازدواج و طلاق ثبت می‌کنند و در اختیار ادارات ثبت احوال و ثبت اسناد و املاک قرار می‌دهند. /س


برچسب ها: طلاق ، ازدواج ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.