رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از طراحی و ساخت دستگاه خم لوله آزاد (free bending machine) توسط شرکت ایده سازان پیشرو صنعت، از شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دکتر محمود شیخ زین الدین، هدف از ساخت این دستگاه را طراحي و توليد گسترده دستگاه هاي خم لوله CNCبا روش خم آزاد و همچنين توليد خم هاي بحراني مورد نياز صنعت کشور بیان کرد.

وی افزود: فناوری این دستگاه تاکنون در اختیار سه کشور ژاپن، آمریکا و آلمان بوده و به دلیل تحریم های کشور، این دستگاه در اختیار ایران قرار نگرفته است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه در ساخت این دستگاه کلیه مراحل تحلیل و مدلسازی فرآیند، طراحی اجزای دستگاه، ترسیم و تلرانس گذاری اجزا، ساخت، نصب و راه اندازی دستگاه توسط این شرکت انجام گرفته است، گفت: در حال حاضر این شرکت توانایی ساخت انواع دستگاه های CNC و به ویژه دستگاه خم لوله و پروفیل CNCبه روش آزاد در ابعاد مختلف را دارا است.

وی اضافه کرد: کنترل CNC در سه، پنج و شش محور، سطح بالای اتوماسیون دستگاه مورد نظر و افزایش سرعت تولید، قابلیت تولید خم های پیوسته روی یک لوله یا پروفیل با شعاع های متفاوت، تولید خم های سه بعدی با فاصله بسیار کم بین دو خم و انجام خم ها تنها با دو قالب از مهمترین ویژگی های این دستگاه است.

شیخ زین الدین ادامه داد: همچنین کاهش هزینه های ساخت قالب، عدم نیاز به تعویض قالب برای شعاع خم های مختلف، حذف زمان و هزینه هایی که برای تعویض قالب برای تولید شعاع خم های مختلف لازم است و کاهش احتمال نازک شدگی دیواره خارجی خم این دستگاه را از دستگاه های خم لوله مرسوم متمایز می سازد.

وی با بیان اینکه این دستگاه در صنایع گوناگون کاربرد دارد، بیان کرد: از جمله صنايع مرتبط با خم لوله و پروفيل، مي توان به صنايع لوازم خانگي شامل يخچال سازي، اجاق گاز، کولر گازي، آبگرمکن و...، صنايع خودورسازي، صنايع هوافضا، صنايع ساختماني وساخت واحدهاي پيش ساخته، صنايع مربوط به مبلمان خانگي و اداري، شهرداري ها (ساخت امکانات ورزشي تفريحي در پارک ها و تجهيزات اماکن عمومي) و صنايع نفت و گاز و پتروشيمي اشاره کرد./س

برچسب ها: دستگاه ، خم ، لوله ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.