معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 9گفت: میزان برداشت مسافر در دیماه سالجاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ، رشد 250 درصدی داشته است.

 
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 9 ، فرزاد فرهادیان بابادی در این خصوص اظهار داشت: حوزه اتوبوسرانی منطقه دارای 5 خط با 100 دستگاه اتوبوس و 13 خط عبوری در مجموع روزانه 844 دستگاه اتوبوس مناطق دیگر از مسیر منطقه 9 عبور می کنند.
 
وی افزود: از زمانیکه مدیریت بخش خصوصی به شهرداری منطقه واگذار شد و با توجه به تمهیدات ویژه و برنامه ریزی مناسب در این بخش ، استقبال شهروندان منطقه از خطوط اتوبوسرانی بسیار خوب بوده و رشد چشمگیری نسبت به سال قبل داشته است.
فرهادیان بابادی تصریح کرد: در سالهای گذشته میزان برداشت مسافر در خطوط استاد معین – انقلاب و استاد معین – فیاض بخش مطلوب نبوده و رانندگان کمتری بعلت استقبال کم شهروندان در این خطوط شاغل بودند.
 
وی ادامه داد: براساس آیتمهایی نظیر اجرای قوانین ابلاغی بطور دقیق ، رعایت سرفاصله حرکتی و زمانبندی دقیق و تعریف شده ، رعایت شاغل اول و آخر وقت خط ، تنبیه و تشویق به موقع اتوبوسرانان با برگه های اخطاریه و اعمال نظارت دقیق و مستمر با مستقر کردن عوامل گشت نامحسوس جهت نظارت بر فعالیت مدیران خط در رعایت زمانبندی و سرفاصله حرکتی اتوبوسها ، میزان برداشت مسافر در سطح محدوده افزایش یافته است.
 
معاون شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: میزان برداشت مسافر در خط استاد معین – انقلاب با توجه به 9 ایستگاه در مسیر رفت و 11 ایستگاه در مسیر برگشت در دیماه سال گذشته 51 هزار و 528 نفر بوده که با توجه به تدابیر ذکر شده این میزان در دیماه سالجاری به 127 هزار و 824 نفر رسیده است.
 
فرهادیان بابادی با بیان اینکه تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی در سالجاری ادامه داشته است ، افزود: بر همین اساس منطقه 9 همچنان رکورد دار جابجایی مسافر بوده و توسعه حمل و نقل عمومی در سطح منطقه همواره مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی در پایان اظهار داشت: کاهش زمان حرکت و زمان بندی مناسب و همچنین افزایش تعداد نیمراهها در مسیر تردد اتوبوسها، افزایش مسافران و سیر صعوی تراکنش اتوبوسرانان را در برداشته و باعث شده شهروندان بیشتری از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند و انگیزه بیشتری در رانندگان خطوط محدوده ایجاد شده است./ل
برچسب ها: برداشت ، مسافر ، معابر ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار