سرپرست گروه «مهر صد دستگاه» گفت: توچه به جوانان در جشنواره موسيقي فجر بسیار ارزنده است و امیدوارم گروه های برگزیدی جشنواره مورد حمایت قرار بگیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، حسین روزبهانی گفت: جشنواره موسیقی فجر در پیشبرد اهداف هنری گروه ها موثر است و باعث به وجود آمدن انگیزه می شود.
وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ها پیشرفت موسیقی کشور است که امیدوارم با انتخاب گروه های جوان شاهد چنین پیشرفتی باشیم.
روزبهانی همچنین پیشنهاد داد: استعدادیابی باید یکی از ارکان جشنواره باشد به گونه ای که برای مثال از نوازندگان گروه های برگزیده دعوت شود تا یک ارکستر با حضور آن ها تشکیل شود زیرا چنین اقداماتی باعث انگیزه هرچه بیشتر گروه ها می شود.
او در بخش دیگری از صحبت‌هايش جوانگرایی در جشنواره را بسیار مثبت قلمداد کرد و اظهار داشت: وجود بخش هایی مثل «استعدادهای درخشان» و «نسل دیگر» در جشنواره بسیار عالی بود ، چرا که جوانان این روزها خیلی خوب ساز می زنند و آگاهی و تحصیلات بالایی هم دارند.
سرپرست گروه «مهر صد دستگاه» درباره جزئیات اجرای گروهش نیز توضیح داد: مقدمه دشتی، تصنیف«وطن»، تصنیف«دریای طوفان خیز»، چهارمضراب «تمنا» و تصنیف «تماشا» از جمله برنامه های ما برای کنسرت پبش رو در جشنواره موسیقی فجر است که شعر و آهنگ بیشتر قطعات از محمد فتحی است.
این هنرمند درباره سازبندی گروهش نیز توضیح داد: محمد فتحی"سه تار"، سجاد سقایی"عود"، مهدی مصباح و بهزاد بزرگ نیا"بم تار"، مجید علیزاده "تنبک"، امیرحسین موسوی "دف"، محمدرضا اصغری "سنتور" و میلاد مرادی "کمانچه" به همراه آواز محمد صرفه جو در این اجرا هنرنمایی خواهند کرد.
گروه "مهر صد دستگاه" در شاخه کلاسیک ایرانی بخش رقابتی جشنواره بیست و هشتم حضور خواهند داشت.
گفتني است؛ بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری حسن ریاحی از 25 بهمن تا يكم اسفند برگزار خواهد شد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار