عباس جان‌فدا كارگردان نمايش «دوچرخ موازي» كه از مشهد مقدس در سومين جشنواره تئاتر صاحبدلان حضور پيدا كرده است، حسن توجه مسئولان در برگزاري اين رويداد را با ارزش و ستودني دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري سومين جشنواره تئاتر صاحبدلان،‌ كارگردان نمايش «دوچرخ موازي»درباره زمان آغاز توليد اين اثر نمايشي، گفت: پس از اعلام فراخوان شركت در جشنواره تمرينات را از اواخر خرداد آغاز كرديم و چهارماه تمرين داشتيم. درخصوص گروه بازيگران هم مي‌توان گفت تقريبا تركيبي از هنرمندان پيشكسوت و جوان تئاتر مشهد را شامل مي‌شود كه براي توليد اين اثر دور هم جمع شدند.
اين هنرمند در ارتباط با موضوع نمايش دوچرخ موازي، اظهار داشت: با توجه به نعمت هم‌جواري با امام رضا(ع) يك جور احساس اداي دين و تكليف نسبت به شخصيت اين امام بزرگوار در من وجود داشت كه سعي كردم با توليد اين اثر به آن جامه عمل بپوشانم.
كارگردان نمايش دوچرخ موازي ضمن بيان اينكه با توليد اين اثر سعي شد به بخش كوچكي از عنايات امام هشتم(ع) به زائران حرم اشاره شود، تصريح كرد: قصه نمايش درباره فردي به نام مصيب است كه دچار ناتواني حركتي است و روي ويلچر مي‌نشيند اما هيچكس براي حركت و ورود به حرم كمكي به او نمي‌كند. اين اتفاق موجب مي‌شود مصيب گمان كند امام رضا(ع) توجه خود را قطع كرده و عنايتي به وي ندارد، اما ماجرا از قرار ديگري است...
جان‌فدا با اشاره به اينكه سومين دوره حضور او در جشنواره صاحبدلان است، درباره اين دوره از جشنواره، گفت: در دوره‌هاي گذشته به عنوان بازيگر در جشنواره حضور داشتم، در اين دوره به عنوان كارگردان شركت كرده‌ام و به هر صورت اعتقاد دارم برگزاري اين برنامه اتفاق مباركي است. 
وي ادامه داد: در طول سال جشنواره‌هاي ديني زيادي برگزار مي‌شد كه تجميع كليه آن‌ها در قالب صاحبدلان كار بسيار درست و مفيدي بود و موجب جلوگيري از حركت پراكنده و موازي كاري شد.
اين هنرمند اضافه كرد: از سوي ديگر اين جشنواره تنها رويداد نمايشي است كه امكان اجراي عمومي ده پانزده روزه آثار را هنگام برگزاري فراهم مي‌كند و به صورت غير رقابتي برگزار مي‌شود كه اين يكي ديگر از فوايد جشنواره صاحبدلان است. 
كارگردان نمايش «دوچرخ موازي» اضافه كرد: رويكرد مثبت ديگر اجراي عمومي آثار است كه موجب مي‌شود صاحبان اصلي تئاتر، يعني مردم از آن بهره بيشتري ببرند.
جان‌فدا همچنين به اينكه برگزاري جشنواره صاحبدلان در گروه‌هاي نمايشي استان‌هاي كشور ايجاد اميدواري دوچندان مي‌كند، بيان كرد: گرچه مبالغ پرداخت شده به كمتر از نصف آنچه در فراخوان اعلام شده بود رسيده است، اما به هرحال از تمامي عوامل برگزاركننده جشنواره تشكر مي‌كنم. حسن توجه و برخورد مسئولان در برگزاري و روشن نگهداشتن چراغ جشنواره ديني ستودني است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار