معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری، از استقرار سه دستگاه حفاری در میدان نفتی یاران ظرف 2 تا 3 ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا تاکایدی با بیان این مطلب گفت: مقدمات کار از جمله ساخت محل استقرار دکل ها (لوکیشن) و تامین کالا و مواد در دست اقدام است و به محض آماده شدن بستر کار ، حفاری در این میدان کلید می خورد.

وی افزود: پیش بیبنی می شود تا قبل از پایان سال جاری، دست کم با استقرار یک دستگاه حفاری سنگین، عملیات حفر چاه های نفت در این میدان آغاز شود.

تاکایدی گفت: از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) حفاری 22 حلقه چاه توصیفی توسعه ای در بخش جنوبی میدان نفتی یاران به شرکت ملی حفاری ایران واگذار شده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری یادآوری کرد: هم اکنون 20 درصد ظرفیت ناوگان حفاری این شرکت در پروژه های حفاری میدان مشترک به کار گرفته شده است.

شرکت ملی حفاری ایران با به کارگیری بیش از 70 دستگاه حفاری، عملیات حفاری و خدمات فنی تخصصی این صنعت را در بخش وسیعی از مناطق خشکی و دریایی کشور به شرکت های نفتی ارائه می دهد.

میدان نفتی یاران، یکی از میدان های مشترک است که در منطقه غرب کارون واقع شده و طبق برآوردهای اولیه، یک میلیارد و 100 میلیون بشکه ذخیره نفت خام دارد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار