مسئول اداره اشتغال اتباع خارجی اداره کل تعاون كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي از شناسایی بيش از 4521 تبعه خارجي غير مجاز شاغل در استان خرسان رضوی طی ده ماهه سال جاری خبر داد .

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، غلامرضا شعبانزاده با بیان مطلب اظهارکرد : با عنايت به ضرورت جلو گيري از اشغال فرصتهاي شغلي توسط اتباع بيگانه غير مجاز و شناسایی افراد متخلف دراین زمینه ، از ابتداي فروردين ماه تا پایان دی ماه سال جاری بيش از2164 مورد بازرسي در اين رابطه توسط بازرسان كار استان انجام گرفته است و بیش از 4521 تبعه خارجي غير مجاز شاغل در استان شناسایی شده اند .

وي در ادامه با اشاره به ماده 181 قانون كار مبنی بر ممنوعیت بكارگيري اتباع بيگانه فاقد مجوز کار در هر شغلي عنوان داشت : طی همین مدت بیش از 1283 کارفرما که اتباع خارجی غیر مجاز را بکار گیری نموده و از آنان استفاده کرده اند شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جريمه به مراجع ذيصلاح معرفي شدند .

شعبان زاده به آمار تعداد مجوز هاي صادره براي اتباع خارجي در سال جاری اشاره نمود و تصريح كرد : تا پایان دی ماه سال جاری بيش از 28 پروانه كار در استان جهت سرمايه گذاران خارجي به ازاء سرمایه گذاری هر نفر 300 هزار دلار صادر شده و تعداد 62 پروانه كار نيز در این خصوص تمديد شده است .
 همچنين 24 پروانه کار نیز در همین مدت برای بازرگانان خارجي به ازاء سرمایه گذاری هر نفر 500 هزار دلار صادر و 65 پروانه کار برای آنان تمديد گرديده است . مسئول واحد اشتغال اتباع خارجی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در پایان خاطر نشان کرد: 9235 کارت کار موقت نیز امسال برای متقاضیان واجد شرایط صادر و در استان توزیع شده است . /ب

برچسب ها: شناسایی ، اتباع ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.