مدیرکل غله استان کرمانشاه گفت: با منتفی شدن طرح انتزاع بخشی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی، سیلوها و ادرات غله برای همیشه تحت نظر شرکت غله و خدمات بازرگانی باقی خواهند ماند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مظفر رحمت آبادی گفت: در صورت اجرای این طرح 150 نفر از نیروهای غله در کرمانشاه سرگردان می شدند. همچنین در صورت اجرای این طرح،مشکلاتی در پرداختپول کشاورزان ایجاد و موجب ضرر آنها می شد. ودر حال حاضر تنها پشتیبانی امور دام، از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع وبه جهاد کشاورزی انتقال یافت

وی ادامه داد: این طرح که کلیات آن به تصویب رسیده بود، شامل پنج ماده است که در صورت تصویب جزئیات آن همه اختیارات، وظایف و امور مربوط به سیاست‌گذاری، برنامه ریزی، نظارت و انجام اقدامات لازم از جمله در مسائل صادرات، واردات و تنظیم بازار داخلی محصولات و کالاهای اساسی زراعی، باغی و گیاهان دارویی به وزارت جهاد کشاورزی سپرده می شد.

و همچنین بر اساس آن امور مربوط محصولاتی شامل گندم، برنج، جو، ذرت، پنبه وش، روغن، دانه های روغنی، چای، سیب زمینی، پیاز، حبوبات، سیب، پرتقال، خرما، کشمش، قند، شکر، کنجاله و همچنین محصولات دامی، طیور، آبزیان، شیر و فرآورده های لبنی، گوشت سفید، گوشت قرمز و نیز پیله ابریشم از وزارت صنعت معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت ماده 4 این طرح را با اصلاحاتی تصویب کردند و به این ترتیب شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شد.

بر اساس رای مجلس، شرکت پشتیبانی امور دام با کلیه وظایف، اختیارات، نیروها و امکانات از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی ملحق می‌شود/س

برچسب ها: کرمانشاه ، سیلو ، غله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.