رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري بر محوريت برنامه‌ريزي‌هاي فرهنگي بر مبناي تقويت پيوند با ولايت و رهبري عزيز بعنوان ميثاقي ناگسستني تاکيد کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، چهارمین جلسه هماهنگی روسای شورای فرهنگی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به ریاست حجت‌الاسلام  امیری‌فر در محل دفتر مرکزی صندوق مهر امام رضا (ع) تشکیل شد و در این نشست موضوعات مختلف فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیری فر، در این نشست خاطر نشان کرد: باید در عرصه فعالیت‌های فرهنگی ایجاد و تقویت پیوند و نزدیکی با ولایت و رهبری بعنوان یکی از وظایف دولتمردان و مسئولان نظام مورد توجه باشد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت توجه به موضوعات فرهنگی و تقویت ارزشها و ویژگی‌های فرهنگی ملت ایران از سوی شوراهای فرهنگی دستگاه‌های اجرایی گفت: ارتقای روحیه نشاط، امید، اخلاق مداری، خدمتگزاری و تحکیم بنیان خانواده از جمله طرح‌هایی است که باید در دستور کار و مورد توجه شورای فرهنگی وزارتخانه‌ها و سازمانها باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری باید در مسیر آگاهی و بصیرت‌افزایی حرکت کرد و از این منظر به دنبال تشویق مردم برای حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی از جمله انتخابات سال آینده بود؛ چرا که حضور گسترده مردم در انتخابات و سایر صحنه‌های سرنوشت ساز موجب یاس دشمنان و استکبار جهانی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از حضور با شکوه و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن با توجه به شرایط خاص تحریم اقتصادی اظهار داشت: ملت ایران در حماسه 22 بهمن امسال علی‌رغم فشارهای دشمنان و بدون توجه به تبلیغات گسترده آنان، حضور بسیار چشمگیری داشت.

رئیس شورای فرهنگی نهاد با اشاره به عوامل تداوم بخش انقلاب اسلامی گفت : عامل اصلی در این خصوص ایمان الهی مردم و اسلام است، وجود این عامل در بین ملت ایران موجبات پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

امیری‌فر وحدت و نقش ملت ایران را به عنوان عامل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: ملت ایران با روحیه اتحاد و همبستگی به رهبر معظم خود لبیک گفته و باعث تداوم انقلاب اسلامی و موجب ابراز رضایت مقام معظم رهبری شدند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد در ادامه ولایت فقیه را مهمترین عامل در تداوم انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به نقش بی‌بدیل آن در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: وجود رهبری و ولایت فقیه نقش مهمی در پیروزی قاطعانه انقلاب اسلامی داشت و تاثیر این عامل و رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه امروز دولتمردان و مسئولین وظیفه دارند که تابع محض ولایت فقیه باشند، خاطر نشان کرد: اصل ولایت فقیه را باید با قوت تداوم بخشید و باید از آن صیانت کرد.

 امیری‌فر با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در روز 22 بهمن امسال اظهار داشت: رئيس جمهور در سخنرانی خود رسماً اعلام کردند که تحت فرمان مقام معظم رهبری هستند، ولی متاسفانه عده‌ای که می‌خواهند تفرقه ایجاد کنند، این بخش از صحبت‌ها را انعکاس نمی‌دهند.

فرقانی مدیر کل امور بین‌الملل دفتر رئیس جمهور نیز در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به مصر و دیدارها و مذاکرات انجام شده در این سفر و استقبال با شکوه مردم و دولت مصر از احمدی نژاد خاطر نشان کرد: امروز علی‌رغم همه فشارهای خارجی و تحریم‌ها، جمهوری اسلامی ایران قدرت منطقه‌ای خود را پشت سر گذاشته و به یک قدرت جهانی تبدیل گردیده است.

همچنین در این جلسه نمایندگانی از وزارتخانه‌ها به ارائه گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگی وزارتخانه متبوع خود پرداختند، نماینده وزارت دفاع در سخنانی اظهار داشت: از جمله دستاوردهای صنایع دفاع در ایام دهه فجر امسال پرتاب ماهواره کاوشگر با موجود زنده به فضا بود که اقدامی ملی و جهانی است که البته دشمنان سعی در تکذیب آن داشتند و ساخت هواپیمای قاهر 313 نیز که در ارتقای روحیه ملت ایران در ایام دهه فجر امسال تاثیر به سزایی داشت.

انتهای پیام/ س2
برچسب ها: دولت ، رئیس جمهور ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار