عصر امروز جلسه مشترک اعضای کمیسیون صنایع مجلس با مسئولان وزارت صنعت و معدن و خودروسازان برگزارشد که طی آن کمیته‌ای مشترک برای تعیین قیمت‌گذاری خودرو تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، طی جلسه ای که عصر امروز بین وزیر صنعت معدن و تجارت ، اعضای کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، رئیس سازمان حمایت ، معاون صنایع و اقتصادی وزیر صنعت و مدیران عامل 2 شرکت ایران خودرو و سایپا برگزار شد، کمیته ای ویژه مرکب از این اعضا به منظور بررسی قیمت های جدید اعلام شده برای خودرو ،تشکیل شد.

بر این اساس این کمیته ویژه جلساتی به صورت هفتگی برگزار می کند که طی آن نمایندگان و خودروسازان به بررسی دلایل افزایش قیمت ها و راهکار های کاهش تعادل قیمت در بازار می پردازند.

بر اساس این گزارش طی این جلسه مشترک امروز ، خودروسازان به بیان دلایل افزایش قیمت های اخیر و مشکلات مالی خود پرداختند که افزایش قیمت مواد اولیه و عدم دریافت تسهیلات مناسب حمایتی از جمله این موانع عنوان شد.

همچنین اعضای کمیسیون صنایع نیز سوالاتی در خصوص علل افزایش قیمت مواد اولیه از وزیر صنعت پرسیدند و غضنفری نیز توضیحات کارشناسی در این مورد ارایه داد.

در همین ارتباط بهروز نعمتی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:هدف از تشکیل کمیته ویژه ایجاد تعادل در قیمت خودرو است چراکه قیمت های جدیدی که به تازگی اعلام شده ، قابل قبول نیست و بیش از حد معقول بوده است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس از این نحوه قیمت گذاری ناراضی هستند و معتقدند که روش جدید تعیین قیمت ها غیر کارشناسی است و به ضرر مصرف کنندگان خواهد بود.

نعمتی تصریح کرد:نباید قیمت خودرو به بهانه افرایش نرخ ارز بیش از حد گران شود چراکه گفته می شود بسیاری از خودروها، ملی و  ساخت داخل هستند و نباید وابستگی زیادی به قیمت ارز داشته باشند.

 عضو کمیس یون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نخستین جلسه کمیته ویژه ،یک شنبه هفته آینده برگزار می شود و طی آن اعضای کمیسیون راهکارهای خود را برای ایجاد تعادل در بازار و کاهش قیمت خودرو ارائه خواهند داد.

برچسب ها: خودرو ، قیمت ، بازار ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱
-
motetaza
۱۱:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
باسلام.چرا باید قیمت خودرو رکورد بزند.من حالا ماشین لازم دارم بخاطر گرانی قیمت ها توانایی خریدش را ندارم.لذا از دولت ومجلس خواهشمندم دست به دست همدیگر بدهند وقیمت خودرو را کاهش دهند
Iran (Islamic Republic of)
مهران کردلواززنجان
۰۰:۲۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
سلام ازشماخواهشمندیم به قیمت خودروپرایدبیشتررسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۰۲:۴۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
آیا قیمتها به روال عادی خود بر میگردد
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۳:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
لطفا مسولان به بازار آشفته خودرو رسیدگی کنند وبا دلالان این صنف برخورد کنند چرا خودرویی که پسوند ملی دارد با نرخ ارز باید گران شود دیگه واقعا خرید ماشین داره به یه رویا تبدیل میشه قیمتها سرسام آور شده
Germany
علی
۲۰:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
فقط بگم این قیمتهای جدیدی که اعلام شد حق ما ایرانیها نیست از مسولین خواهش مندیم از هیچ اومیدی دریغ نکنند...
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۰:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
سلام ..چرا باید اینطوری باشه ..من پژو 206 داشتم مدل 87 چند ماه پیش فروختم اما الان با 10 میلیون اضافه تر هم همون مدل رو نمیتونم بخرم ..واقعا این انصافه .به فکر اقشار متوسط جامعه هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۰:۱۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
سلام چرا باید قیمت خودرو این قدر بالا برود و برای ما داشتن یک خودرو دیگر یک آرزو شود.با هزار بدبختی تونستیم پولمونرو جمع کنیم تا بتونیم یک پژودوگانه سوز بگیریم حالا 19میلیون رو آماده کردیم اما دیگر پژو19میلیونی وجود نداره.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
سلام خسته نباشید
خواهشآ دولت و مجلس به مشکلات مردم رسیدگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
خداوند به همه كساني كه دلسوز مردم هستند عزت ببخشد
اميدواريم با اعمال نظر نمايندگان كمي اين فشار افزايش غير منطقي قيمت ها كاهش يابد باور كنيد واقعا توان پذيرش اين قيمت خودرو را نداريم با اميدي برای خرید خودرو ثبت نام كرديم حالا با 40 در صد افزايش قيمت مواجه شديم !!!
آخرین اخبار