يك وكيل دادگستري گفت: قوه قضاييه براي برخورد جدي با متعرضين به املاك وقفي دادگاه ويژه‌اي را براي رسيدگي به پرونده‌هاي موقوفه‌خواري اختصاص داده است.

"سيد علي شاه صاحبي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تلاش‌ها و مساعدت‌های روز افزون قوه قضائیه در برخورد و کاهش معضل "موقوفه‌خواری" اظهار داشت: برخي چالش‌هاي قانوني موجب شده تا زمين‌خواران و موقوفه‌خواران همچنان به تصرفات خود ادامه دهند، لذا دستگاه قضا براي مبارزه با تعرض به املاك وقفي  عزم جدي دارد و تخصیص شعبی خاص از محاکم، نمونه بارز این همکاری،  و حمایت‌هاست.

وي تصريح كرد: حجم بسیار بالای این نوع از پرونده‌ها و تخصصی بودن آن‌ها، نه تنها افزایش شعب خاص دیگری در کشور را می‌طلبد بلکه نیازمند آموزش‌های لازم و تخصصی به قضات است که اجرای آن تأثیر بسزایی در تسهیل، تسریع و کیفیت تشریفات رسیدگی تا مرحله اجرای حکم را دارد.

اين حقوقدان با بيان اينكه سرعت بخشیدن به صدور اسناد املاک موقوفه و همکاری بعضی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، نقش غیر قابل انکاری در کاهش و کشف این نوع جرائم و سوء استفاده‌های احتمالی دارد ، خاطرنشان كرد: نبایست فراموش شود که موقوفه‌خواری مصادیق دیگری هم دارد که فرار از پرداخت اجاره‌بهاء یا کم دادن اجاره به لحاظ مسئولیت شرعی و قانونی به نوعی موقوفه‌خواری محسوب می‌شود.

گفتني است؛ طي روزهاي گذشته آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه براي رسيدگي به پرونده‌هاي موقوفه‌خواري دستور ويژه صادر كرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار