سازمان بين المللي ديدبان حقوق بشر، تاکيد کرد وضع حقوق بشر در کويت هر روز وخيم تر مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ امير در کشور کويت جايگاه رفيعي دارد و اهانت به وي و حتي چيزي شبيه اهانت، منجر به اقامه دعاوي قضايي مي شود که ممکن است موجب صدور حکم از دو تا ده سال زندان براي مرتکب چنين اقدامي بشود. 

با استفاده بيش از حد پليس کويت از زور عليه تظاهرکنندگان در جريان بحران سياسي ميان مخالفان و حکومت، سازمان ديدبان حقوق بشر وخيم شدن وضع حقوق بشر در کويت را تاييد کرد. خبرگزاري فرانسه به نقل از نديم حوري معاون مدير اجرايي خاورميانه و شمال آفريقاي اين سازمان گزارش داد بحران سياسي در کويت بر پرونده اين کشور در زمينه حقوق بشر تاثير منفي داشته است زيرا نيروهاي امنيتي اقدام به سرکوب تظاهرکنندگان کردند و دولت در مقابل ديدگاه و نظرات مخالفان از خود بردباري نشان نداده است.

اتهامات بي اساسي که دادستاني کل کويت به فعالان کويتي، که تعداد آنان از 25 نفر فراتر رفته و در ميان آنها تعدادي از نمايندگان سابق مجلس حضور دارند، زده است از توهين به اميرکويت تا سخنراني در جريان برگزاري تظاهرات را شامل مي شود. سازمان ديدبان حقوق بشر از حکومت کويت خواسته است تعامل با شهروندان کويتي را بهبود ببخشد. ناظران و پي گيري کنندگان مسائل خليج فارس معتقدند، شايد اين هشدار ديوار سکوتي را که حاکمان کويت در اطراف کاخ هاي خود کشيده اند به لرزه در آورد تا به خيابان بيايند و به خواسته هاي مردمشان پاسخ مثبت بدهند.





                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: دیده بان ، کویت ، وخامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار