عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به اینکه حمل و نقل زميني ایران يكي از پرحادثه ترين شبكه هاي حمل و نقل در جهان است؛ گسترش خطوط ریلی و هوایی مهمترین عامل برای کاهش تصادفات در کشوربه شمار می رود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، محسن علیمردانی اظهار کرد: با توجه به اینکه حمل و نقل زميني ایران يكي از پرحادثه ترين شبكه هاي حمل و نقل در جهان محسوب می شود؛ گسترش خطوط ریلی و هوایی مهمترین عامل برای کاهش تصادفات در کشوربه شمار می رود که باید در برنامه های دراز مدت سیاست گذاران نظام قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه های کوتاه مدت نیز باید شناسایی پیچ های خطرناک جاده ها، ایجاد بزرگراه، اتوبان و ایمن سازی جاده های کشور مد نظر قرار داده شود.

علیمردانی خاطرنشان کرد: توجه به ایمن سازی جاده ها سبب کاهش تلفات جاده ای و خسارت های مالی و جانی می شود بنابراین باید اقدامات موثری در اصلاحات جاده ای کشور انجام داد.

وی یادآور شد: همچنین باید از رانندگی بیماران روانی و افرادی که از مشروبات الکلی و مواد مخدر استفاده می کنند جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از بین عوامل موثر بر تصادفات، عوامل انسانی بیشترین نقش را دارند، تصریح کرد: سرعت زیاد، عجله در رسیدن به مقصد، رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، خواب آلود بودن رانندگان، سبقت غیرمجاز و فاصله زیاد مسافت بین مبداء و مقصد وخستگی ناشی از آن از عواملی است که نیروی انسانی در آن نقش دارد.

علیمردانی اذعان کرد: در این راستا فرهنگ سازی و آموزش رانندگان که در هنگام رانندگی به قوانین راهنمایی و رانندگی، تابلوهای سطح جاده ها و حفظ سرعت مجاز توجه داشته باشند ضروری است و می تواند سبب کاهش تصادفات جاده ای شود.

وی تاکید کرد: تاکنون در موضوع آموزش و نظارت و فرهنگ سازی رانندگی در کشور فعالیت زیادی انجام نشده؛ اما با توجه به این موضوع و آموزش های مستمر می توان آمار تصادفات ناشی از رانندگی را کاهش داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزاری همایش ها و کنگره ها برای کاهش تصادفات جاده ای در کشور را امری مطلوب دانست و افزود: برگزاری کنگره ایمنی جاده ها با حضور مسئولان این امر بسیار مفید است زیرا آنها می توانند با تبادل نظر تصمیمات جدی برای کاهش تصادفات اتخاذ کنند./س


برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.