بر اساس تازه ترین گزارشها عملکرد مالی اتحادیه اروپا در سه ماهه چهارم سال 2012 دچار رکود شدیدتری شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری یورو نیوز ؛ بنا بر گزارشهای مالی منتشر شده، تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سه ماهه چهارم سال 2012 در مقایسه با سه ماهه سوم، شش دهم درصد کاهش داشته است. این رقم از آنچه تحلیلگران پیش بینی می کردند بد تر است. تحلیلگران قبل از این پیش بینی کرده بودند تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سه ماهه چهارم سال 2012 فقط چهار دهم درصد کمتر از سه ماهه سوم باشد.

بر اساس گزارشهای منتشر شده در سه ماهه چهارم 2012 میزان رشد اقتصادی آلمان شش دهم درصد و رشد اقتصادی فرانسه سه دهم درصد در مقایسه با سه ماهه سوم کاهش داشته است. این درحالی است که تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سه ماهه سوم 2012 یک دهم درصد کاهش نشان می داد.

با توجه به کاهش شدید تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سه ماهه آخر سال 2012 از سرگیری رشد اقتصادی در سه ماهه نخست سال 2013 دور از ذهن به نظر می رسد.پتر دیکسون اقتصاددان کومرس بانک آلمان می گوید: آمار سه ماهه چهارم سال گذشته اتحادیه اروپا منفی بود اما من معتقدم در نیمه نخست سال 2013 نشانه هایی از ثبات را خواهیم دید. البته این به معنای آن نیست که به سوی رشد اقتصادی حرکت می کنیم. در سه ماهه نخست سال 2013 آمارها همچنان منفی خواهد بود اما امیدوارم که در سه ماهه دوم منفی بودن شاخص ها کمتر شود و حتی اندکی به سمت مثبت حرکت کند.

فرانسه در حالی با کاهش سه دهم درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم سال 2012 مواجه شد که پیش از این تحلیلگران این مقدار را کمتر از منفی دو دهم درصد پیش بینی کرده بودند.اما در این بین اوضاع ایتالیا وخیمتر است زیرا کاهش تولید داخلی این کشور در سه ماهه چهارم در مقایسه با سه ماهه سوم 2012 به نه دهم درصد و در اسپانیا به هفت دهم درصد رسید.




برچسب ها: رکود ، اقتصاد ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار