روش های ساده برای اصلاح دارویی پاتولوژی کبد به عنوان رتبه سوم پژوهش های کاربری توسط پژوهشگر آکادمی ملی علوم بلاروس در جشنواره بین المللی خوارزمی ارائه شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛پرفسور یاچسلاو ایوانویچ بوکو رئیس بخش بیوشیمی دارویی درپارتمان کبد شناسی و متکبر روش های ساده برای اصلاح دارویی پاتولوژی کبد و بیماری های خارج کبدي  است هدف آن بررسی روش های مدرن در درمان بیماری آزمایشی کبد و بیماری هایی است که در اثر آتروسکلروز، دیابت، سندرم متابولیک و یا چاقی پدید می آیند.

وی افزود: دو فرضیه در این تحقیق پیشنهاد شده است که یکی صدمه دیدن کبد در اثر نقص پروستا گلاندین ها و دیگری در اثر مصرف الکل و دفاع آنتی اکسیدانی توسط لیپیدهای غیر ساختمانی است که مکانیسم های مولکولی صدمات و اثر مولکول های درمانی ارائه شده است.

این پژوهشگر تصریح کرد: فراهم آوری اطلاعات در مورد داروهای شناخته شده منجر به کشف داروی جدید bianosilim شده است داروی مذکور مراحل آزمایشات پیش کلینیکی را طی کرده و وزارت بهداشت جمهوری بلاروس اجازه تولید کپسول در تاریخ 2011 را صادر کرده است.

لازم به ذکر است: بیست و ششمین جشنوراره بین المللی خوارزمی 17 بهمن در سازمان پژوهش های علمی صنعتی ایران برگزار شده است./ع2
برچسب ها: دارویی ، پاتولوژی ، کبد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار