نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: ازدواج در اسلام به عنوان سنتی الهی مطرح شده است و موانع ازدواج جوانان باید از میان برداشته شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی در مراسمی که با حضور شمار زیادی از مردم سمنان برگزار شد با مهم خواندن ازدواج به عنوان سنتی الهی اظهار داشت: ازدواج یک سنت موکد بوده و همواره مورد تأکید پیشوایان دین و رسول اکرم (ص) بوده است.

وی افزود: ازدواج سنتی است که اگر انسان این سنت را به پا دارد، به سوی کمال مطلق که خداوند مطلق است، رهنمون می‌شود.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان افزود: پیامبر گرامی اسلام سنت‌های فراوانی دارد؛ یکی از این سنت‌ها ازدواج است و ایشان فرموده‏اند که «من احیا سنتی فقد احیانی و من احیانی کان معی فی الجنه»؛ هرکس سنت مرا زنده کند مرا زنده کرده و هر کس مرا زنده کند با من در بهشت است.

وی اظهار داشت: ازدواج یکی از مسائل مهم، ‌نشانه خداوند و آیتی از آیات الهی است.

شاهچراغی ادامه داد: در زندگی زناشویی مرد و زن هر کدام به نوبه خود مسئولیت‌هایی برای بقا و دوام زندگی مشترکشان دارند؛ به این صورت که مرد امانت‌دار زن و فرزندش است و زن نیز باید مطیع و اطاعت‌پذیر همسرش باشد.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان افزود: اگر مرد خائن باشد و زن نیز از دستورات شرعی و آنجا که اطاعت‌پذیری از شوهر لازم است سرپیچی کند، زندگی دیگر قوام و دوام خود را از دست می‌دهد و کانون خانواده متلاشی می‌شود؛ پس هیچ‏کدام نباید عمداً حق دیگری را ضایع کنند.

پایگاه نماز جمعه پایگاه تعلیم و تعلم است

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان گفت: پایگاه نماز جمعه پایگاه تعلیم و تعلم و تقواست.

شاهچراغی بیان داشت: اسلام تقوا را بهترین لباس می‌داند و در واقع لباس تقوا لباسی است که هیچ‏گاه کهنه نمی‌شود و نیت دنیا و آخرت است.

وی افزود: هر فردی که از لباس تقوا عاری باشد، رسوای دنیا و آخرت است و می‌توان گفت فردی که تقوای مردمی ندارد تقوای خدایی نیز ندارد.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان گفت: تقوا، دشمن خطرناکی  نام شیطان دارد که در صدد است که لباس تقوا را از تن باتقوایان بیرون آورد.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: راه نگهداری لباس تقوا پناه بردن به خداوند متعال است؛ چرا که خداوند بهترین حافظ و نگهدارنده است.

جهان به عدالت ‏نیاز دارد

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان عنوان کرد: عدالت و احسان دو عاملی است که ما انسان‌ها مأمور به انجام آن هستیم و ابتدا باید در خانواده عملی شود چرا که خانواده اساس جامعه است و اگر خانواده‌ها عدالت محور شوند جامعه عدالت‏محور می‌شود.

شاهچراغی افزود: ما منتظر روزی هستیم که جهان عدالت‏محور شود و آن روز نیز روز ظهور حضرت مهدی است.
برچسب ها: ازدواج ، جوانان ، موانع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.