رییس مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری 100 میلیارد ریال برای بارورسازی ابرها، در استان اختصاص یافت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان منصور شیشه فروش در جلسه هم اندیشی روحانیان با مسوولان استان گفت: بارورسازی ابرها یک کار علمی است که در تعدادی از کشورهای جهان انجام می شود .

وی با اشاره به اعلام آمادگی یک شرکت برای بارور سازی ابرها در استان اصفهان گفت: این شرکت متعهد شده که با دریافت 100 میلیارد ریال، سد زاینده رود را در سال سه بار پرکند.

شیشه فروش اضافه کرد: این موضوع با معاون اول رییس جمهوری مطرح شد و آقای رحیمی دستور داد تا آب منطقه ای اصفهان با گرفتن تعهد، با این شرکت قرارداد ببندد.

وی افزود: این کار در سال های گذشته در استان اصفهان توسط یک شرکت انجام شده و پاسخ داده بود اما به دلیل نیاز به اعتبارات بالا انجام آن برای استان ممکن نبود.

وی با اشاره به جبران خسارت ناشی از خشکسالی در شرق اصفهان گفت: سال جاری نیز همانند پارسال برای جبران خسارات وارده به کشاورزان غرامت پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ممکن است بحران خشکسالی ادامه دار باشد افزود: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه ای که با معاون اول رییس جمهوری برگزار شد آغاز طرح مطالعاتی لوله گذاری از سد ذوب آهن تا شرق اصفهان را به تصویب رساند.

شیشه فروش همچنین از تامین منابع مالی استمهال وام های کشاورزان خبر داد و گفت: استمهال وام های کشاورزی مدتی قبل تصویب و به استانها ابلاغ شده اما منابع مالی آن تامین نشده بود/ س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.