رييس جمهور با تاكيد بر اينكه قطار عمران، آباداني و سازندگي كشور را بايد با اتحاد و همدلي به پيش ببريم، گفت: ايران بايد با تدبير منابع و آرمان ملت، ساخته شود تا به واسطه آن الگويي دربرابر ملت‌ها گشوده شده و همگان بفهمند اگر ملتي تصميم بگيرد كه روي پاي خود بايستد، خواهد توانست همه قله‌هاي علم، دانش، تخصص و فناوري را فتح كند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي‌نژاد عصر امروز (شنبه) در ادامه سفر به استان يزد در مراسم افتتاح پروژه‌هاي عمراني و صنعتي اين استان با بيان اينكه امروز ساختن ايران اسلامي مأموريت الهي همه بوده و اين بايد به آرمان عمومي ملت ايران تبديل شود، گفت: ملتي كه داراي مكتب، هدف و آرماني بلند است، اگر نتواند جامعه‌اي پيشرفته و آرماني برپا كند، كم‌كم قدرت آرمان او كاهش مي‌يابد.

رييس جمهور با بيان اينكه امروز بايد ايران را به عنوان پشتوانه مكتب و آرمان ناب ملت ايران كه همان عدالت، توحيد و اسلام ناب محمدي است، بسازيم، اظهار داشت: ساختن ايران بايد متكي بر انديشه، همت و اراده ملت ايران باشد.

وي با اشاره به اينكه تا زماني كه نگاه ما به ديگران است، بايد براي انجام هر كاري از آنان اجازه بگيريم، گفت: ملت ايران از روزي كه تصميم گرفت روي پاي خود بايستد، توانست كارها و پروژه‌هاي مهمي را در كشور به پيش برده و پيچيده‌ترين طراحي‌هاي مهندسي امروز به دست متخصصان اين سرزمين انجام مي‌شود.

احمدي‌نژاد با اشاره به پرتاب موفقيت‌آميز موجود زنده به فضا از سوي متخصصان و دانشمندان ايراني، گفت: اين به معناي دستيابي به مرزهاي علمي و رسيدن به قله‌هاي دانش است.

رييس جمهور با تأكيد بر اينكه براي رسيدن به پيشرفت بايد متكي به دانش و استعدادهاي خودمان باشيم، تصريح كرد: معتقدم بايد از تجربيات ديگران استفاده كرد، اما نبايد براي رسيدن به قله پيشرفت به دنبال آنان بود.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه يزد به شهر قنات، قنوت و قناعت معروف است، خاطر نشان كرد: اميدوارم وزارت علوم، تحقيقات و فناوري موضوع قنوات در يزد را تئوريزه كرده و آن را به عنوان واحد درسي در دانشگاه‌ها براي جوانان كشور مطرح كند. چرا كه اين كار باعث ايجاد خودباوري و اعتماد به نفس در بين آنها خواهد شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه امروز پروژه‌هاي خوبي در استان يزد در بخش‌هاي مختلف، نيرو، حمل و نقل، مسكن و صنعت به بهره‌برداري رسيد، گفت: الگوي احداث خانه‌هاي ويلايي طرح بسيار خوبي است كه اميدواريم معماران و شهرسازان كشور در اين زمينه بسيج شده و به ارتقاء طراحي‌ها و كيفيت ساخت كمك كنند.

رييس جمهور با بيان اينكه معتقدم خداي متعال همه جاي زمين را سرشار از نعمت و بركت براي بندگان قرار داده است،‌گفت: استان يزد با وجود معادن ارزشمند، از جمله مناطقي است كه سرشار از نعمت و بركت الهي مي‌باشد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه در اين منطقه معادن سنگ آهن بسياري وجود دارد كه تاكنون در حدود 56 تا 57 ميليارد تن آن شناسايي شده است، تصريح كرد: اگر بتوان در اين زمينه برنامه‌ريزي كرده و حلقه‌هاي موجود در زمينه اكتشاف و بهره‌برداري از معادن را تكميل كرد، ظرفيت معادن ما 10 برابر منابعي است تاكنون شناسايي شده است.

رييس جمهور استان يزد را داراي زمين‌هاي با استعداد و بالاتر از آن داراي استعدادهاي انساني شگرف و معجزه‌آفرين دانست و گفت: خوشبختانه سرعت پيشرفت و آباداني در استان، بسيار خوب است؛ بويژه در بخش فولاد ظرفيت بسيار عظيمي در اين استان ايجاد شده است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه در حال حاضر 5.5 ميليون تن ظرفيت توليد فولاد در استان يزد فعال شده كه اين ميزان با برنامه‌ريزي به عمل آمده تا مرز 9.5 ميليون تن خواهد رسيد، گفت: همچنين ظرفيت توليد سالانه كاشي در استان يزد 173 ميليون متر مربع است كه اين ميزان با برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده به 300 ميليون متر مربع خواهد رسيد.

وی تأكيد كرد: امروز در جمع شما متخصصان، مهندسان و كارگران كشور كه با روحيه انقلابي، جهادي و دفاع مقدسي در اين استان كار كرده و پروژه‌هاي خوبي به مردم اين استان اهداء كرديد، اعلام مي‌كنم دولت براي توسعه صنعت در اين استان همه‌گونه حمايت را انجام خواهد داد.

رييس جمهور گفت: يزد بايد به يكي از قطب‌هاي صنعتي ايران تبديل شود.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه طرح‌هاي افتتاح شده در استان يزد به لحاظ مردمي بودن و انجام آنها توسط بخش خصوصي داراي ويژگي‌هاي منحصر به فردي است، گفت: افتتاح اين پروژه‌ها در استان نشان داد كه اين اقدامات مي‌تواند در ساير نقاط كشور نيز انجام شود و اين نيازمند همت و اراده مردم است.

رييس جمهور همچنين در ابتداي سخنان خود مردم يزد را انسان‌هايي مؤمن، سختكوش، پرتلاش، آرماني و انقلابي برشمرد و گفت: مردم اين استان در دل كوير، گلستاني از ايمان، محبت و عشق برپا كرده‌اند و همواره براي ملت ايران بركات ارزشمندي به ارمغان داشته‌اند.

پيش از سخنان رييس جمهور فلاح‌زاده استاندار و نيكزاد وزير راه و شهرسازي در سخناني گزارشي از روند احداث و تكميل پروژه‌هاي مهر ماندگار دولت در اين استان ارائه كردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، یزد ، احمدی ، نژاد ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار