مقامات مالزیایی خود را برای اخراج یک عضو مجلس سنای استرالیا از مالزی آماده می کنند و می گویند به این فرد اجازه ورود به مالزی را نداده اند زیرا او را «خطری امنیتی» برای کشورشان تلقی می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، سناتور مستقل استرالیایی نیک زنوفون بامداد امروز هنگام ورود به فرودگاه کوالالامپور بازداشت شد. زنوفون به خبرگزاری رویترز گفت به من گفته اند که خطری امنیتی محسوب می شوم و به من اجازه ورود به مالزی را نمی دهند.

 وی افزود مسئولان فرودگاه کوالالامپور اعلام کرده اند با نخستین پرواز مرا به استرالیا بازخواهند گرداند. زنوفون این رفتار را عجیب و غیرعادی توصیف کرد.

باب کار وزیر امور خارجه استرالیا گفت مسئولان استرالیایی برای آزادی فوری زنوفون تلاش می کنند و در این باره با دولت مالزی رایزنی کرده اند. وی این اقدام مقامات مالزی را عجیب و مایوس کننده توصیف کرد.

دولت مالزی می گوید سناتور زنوفون در سفر قبلی اش به مالزی قانون شکنی کرده است به همین علت از ورود او به کشور جلوگیری شده است.

زنوفون سال گذشته به دعوت انور ابراهیم رهبر مخالفان مالزی به این کشور سفر کرد و در گردهم آیی گسترده ای برای درخواست اصلاحات انتخاباتی شرکت کرد.

وی همچنین از رفتار دولت با شرکت کنندگان در این گردهم آیی انتقاد کرد و گفت رسانه های دولتی این تجمع را مغرضانه پوشش دادند.

زنوفون گفت به مالزی سفر کرده است تا با برخی طرفها از جمله انور ابراهیم و مسئولان دولتی و مسئولان کمیسیون انتخابات و دستگاه قضایی مالزی دیدار کند.
برچسب ها: سناتور ، استرالیا ، مالزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار