رئيس کميسيون صادرات اتاق ايران، از به تعويق افتادن 10 روزه ابلاغيه ممنوعيت صادرات پسته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ اسدالله عسکراولادي رئيس کميسيون صادرات اتاق ايران، با بيان مطلب بالا در نشست هيئت نمايندگان اتاق ايران، که پيش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: ابلاغيه ممنوعيت صادرات پسته 10 روز به تعويق افتاده است.
وي افزود: صادرکنندگان در فرآيند 4، 6 و 12 ماهه موظف هستند که ارز حاصل از صادرات را به مرکز مبادله ارزي برگردانند ولي سازمان امور مالياتي اين توافق را در نظر نمي گيرند.
وي با اشاره به اينکه کار سازمان امور مالياتي اجراي قانون و نه وضع قانون مي باشد، اظهار داشت: سازمان امور مالياتي کشور بايد به توافق انجام شده در خصوص مدت زمان برگشت ارز حاصل از صادرات احترام بگذارند.
عسگر اولادي با اشاره به اينکه 60 تا 65 ميليارد دلار ساليانه به کشور واردات صورت مي گيرد، اظهار داشت: صادرات نيز بايد به رقم واردات نزديک شود.
وي با بيان اينکه 2000 بنگاه صادراتي در کشور وجود دارد گفت: کميسيون صادرات همواره 27 عضو داشته اما با حضور مهمانان استقبال بيشتري از تصميمات اين کميسيون شده است.
وي با بيان اينکه در ابتداي سال جاري برنامه ريزي شده بود تا ميزان صادرات به 50 ميليارد دلار برسد اظهار داشت: براساس آمارهاي ده ماهه، مي توان گفت که صادرات به اين رقم نزديک شده و تا پايان اسفندماه ميزان صادرات کشور از 50 ميليارد دلار نيز افت خواهد کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار