معاون سازمان توسعه تجارت ايران گفت: ممنوعيت صادرات پسته با شرط تامين نياز داخلي منتفي اعلام شد.

کيومرث کرمانشاهي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت:شب گذشته با حضور معاون اول رئيس جمهور و مسولان وزارت صنعت ، معدن و تجارت و صادرکنندگان پسته توافقاتي براي آزاد شدن صادرات پسته و رفع ممنوعيت آن انجام شد. 


وي افزود : هم اکنون صادرات پسته همانند گذشته از کشور در حال انجام است و هيچ گونه محدوديت وجود ندارد.

وي با اشاره به تعهد صادرکنندگان پسته مبني بر تامين نياز داخلي به ويژه در شب عيد اظهار داشت: براساس توافقات صورت گرفته، رفع ممنوعيت صادرات پسته با شرط تامين صددرصدي نياز داخلي انجام مي شود.


وي ادامه داد: در طول روزهاي گذشته، به خاطر جو سازي برخي رسانه ها اين تصور ايجاد شد که صادرات پسته ممنوع مي شود، در حاليکه قرار بر اين بود که صادرات پسته با شرط تامين نياز داخلي، به صورت گذشته انجام شود.
 
در ادامه اين گزارش قاسم نوده فراهاني رئيس شوراي اصناف گفت : طي جلسه اي در سازمان حمايت از توليد کنندگان و مصرف کنندگان با حضور انجمن صادر کنندگان پسته ، قرار شد پسته تا پايان سال در اختيار صنوف ، فروشگاههاي زنجيره اي به ويژه فروشگاه رفاه قرار گرفته و با قيمت 30 هزار تومان توزيع شود.
 
وي در ادامه افزود : در اين تفاهم نامه رئيس اتحاديه آجيل و خشکبار به عنوان متولي توزيع کنندگان موظف است پسته را در 400 مرکز نمايشگاهي و واحدهاي صنفي سراسر کشور توزيع کند.
 
وي تصريح کرد: بازرسان طي مدت اعلام شده در مراکز توزيع حضور دارند و نظارت کافي از فروشندگان پسته به عمل خواهند آورد./س
برچسب ها: کرمانشاهی ، صادرات ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار