عليرضا بازارگان در وبلاگ خود نوشت: تکنیسین هر چند وقت یک بار می آید و دور می زند و بعد دوباره می رود سر میزش. ما هم کاری به کارش نداشتیم. ....

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، یک خاطره از آزمایشگاهم در هنگ کنگ نقل می کنم که می تواند روحیه ی کارمندی در شرق آسیا را به خوبی به تصویر بکشد:
 اینجا هر آزمایشگاه یک "تکنیسین" دارد که مسئول دستگاه ها و دیگر مسائل مربوطه ی آزمایشگاه است. اگر کسی از دانشجوها نیاز به ماده ی شیمیایی یا دستگاه یا هر چیز دیگری داشته باشد، با تکنیسین مربوطه تماس می گیرد و تا کارش راه بیافتد.
 
یکی از همین روزها بود که همراه یکی از دوستان به نام امید درون آزمایشگاه در حال کار کردن بودیم. می دیدیم که تکنیسین هر چند وقت یک بار می آید و دور می زند و بعد دوباره می رود سر میزش. ما هم کاری به کارش نداشتیم. آن روز همه چیز خوب پیش می رفت و مجبور نبودیم که تکنیسین را با درخواست های متعدد و متنوع اذیت کنیم. بعد از چند دفعه تردد آمد و گفت: "چرا کسی به من کاری نمی دهد؟ کاری نیست که بتوانم برایتان انجام دهم!؟"

تعجب کردیم که منظورش از این حرف چیست. ادامه داد: "امروز -بر خلاف روزهای دیگر- از من کاری درخواست نشده است و سرم شلوغ نیست. احساس کردم که بی کار هستم. آمدم که اگر کاری هست برای شما انجام دهم."
برچسب ها: وجدان ، چینی ، علیرضا ، بازارگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.