هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال تعدای از مصوبات شوراهای اسلامی شهرها اعلام کرد که وضع عوارض کسب و پیشه برای فعالیت بانک‌ها در صلاحیت این شوراها نیست.

به گزارش حوزه حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران، هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال تعدای از مصوبات شوراهای اسلامی شهرها اعلام کرد که وضع عوارض کسب و پیشه برای فعالیت بانک‌ها در صلاحیت این شوراها نیست.

متن رای شماره 724-759 هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این زمینه به شرح زیر است: « مطابق بند 16 از ماده 76 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال 1375، تصویب لوایح برقراری یا لغو عوارض شهر و همچنین تغییر نوع و میزان آن از جمله وظایف شوراهای اسلامی شهرها است و حکم مقرر در تبصره ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1387 دلالت بر آن دارد که شوراهای اسلامی شهر برای تصویب عوارض محلی صلاحیت دارند. با عنایت به مقررات فوق الذکر و این که حوزه فعالیت بانکها غیر محلی و کشوری است، مصوبات شوراهای اسلامی شهرها به شرح مندرج در گردش کار خلاف قانون و خارج از حدود اختیارات شوراهای اسلامی تشخیص و به استناد بند 1 ماده 19 و ماده 42 قانون دیوان عدالت اداری ابطال می‌شود.»

انتهاي پيام/
برچسب ها: رد ، صلاحیت ، شوراها ، تعیین ، عوارض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.