متاسفانه با وجود تحولات علمی و صنعتی در قرن حاضر و پیشرفت های مهم پزشكی در دهه‌های اخیر، استرس و مشكلات روحی و روانی در جامعه بشری رو به افزایش است و اختلالات عاطفی، معضل اعتیاد، آمار طلاق و ناسازگاری های فردی و اجتماعی، زیاد شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، تحقیقاتی كه اخیرا در ایران انجام شد، نشان داد 20 تا 25 درصد مردم دچار اختلالات عصبی و روانی هستند و نیاز به مشاوره و درمان های روان شناسی دارند.

بنابراین به نظر می رسد موضوع سلامت روان از اهمیت بسزایی برخوردار است، طوری كه جسم و روح مانند تار و پود یك پارچه به هم تنیده شده اند و اگر یكی از این دو آسیب ببیند، دیگری هم آسیب خواهد دید.

سلامت روان چیزی فراتر از نداشتن علائم بیماری روانی است.

سلامت روان یعنی اینکه فرد بتواند عملكرد موفق و عالی از نظر تفكر، خلق و خو، و رفتار داشته باشد. همچنین فعالیت‌ های مفیدی در جامعه داشته باشد، روابط مثبت با دیگران برقرار كند، با مشكلات و استرس ها و ناملایمات زندگی كنار آید و توانایی كمك به دیگران را هم داشته باشد.

راه رسیدن به سلامت روان، راه دشواری است و یك امر تصادفی نیست كه یك شبه اتفاق بیفتد. نیاز به پشتكار و زحمت فراوان دارد.

هسته اولیه بهداشت و سلامت روان در خانواده گذاشته می ‌شود، بنابراین پدر و مادر با تربیت سازنده و صحیح خود و ایجاد فضای گرم و صمیمی، می‌ توانند فرزندانی سالم از نظر سلامت روان تربیت كنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.