نايب رئيس دوماي دولتي روسيه و رئيس گروه دوستي ايران و روسيه گفت: منطقه آسيا مبدع ايده‌هاي نو و جديد در منطقه بوده و از نقش برجسته‌اي در خاورميانه برخوردار است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "نيکولاي لويچف" نايب رئيس دوماي دولتي روسيه و رئيس گروه دوستي ايران و روسيه در همايش ايران و همکاري‌هاي منطقه‌اي در اورآسيا که صبح امروز برگزار شد، بر لزوم ايده همگرايي منطقه‌اي ميان کشورهاي منطقه‌اي تاکيد کرد و اظهار داشت: تعامل جهاني امروزه در دنيا و به‌ويژه در جهان اسلام به شدت گسترش يافته است.

وي ادامه داد: منطقه آسيا مبدع ايده‌هاي نو و جديد در منطقه بوده و از نقش برجسته‌اي در خاورميانه برخوردار است.

لويچف با اشاره به همگرايي بالاي ايران و روسيه در منطقه افزود: سياست، اقتصاد، امنيت و نيروي انساني، مولفه‌هاي اصلي در همگرايي آسياي مرکزي است.

وي ادامه داد: تئوري اوراسيا برگرفته از حوزه علوم فرهنگي است که براي موفقيت در اين مهم بايد پايه و اساس مناسبي ايجاد کرد.

لويچف با اشاره به اين‌که غرب هيچ‌گاه نمي‌تواند با ايدئولوژي اوراسيا مقابله کند، اظهار داشت: اوراسيا در قالب يک صفحه شطرنج به فعاليت خود ادامه خواهد داد.

نايب رئيس دوماي دولتي روسيه و رئيس گروه دوستي ايران و روسيه خاطرنشان کرد: انسان محور اصلي در ايده‌هاي همگرايي در اوراسيا قرار دارد که براي تحقق اين مهم بايد ذهن خود را بر اين موضوع معطوف کرد.

انتهاي پيام/ش

برچسب ها: ایران ، روسیه ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار