دهمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی جام خزر قرار است از 11 اسفند در استان گیلان و شهر رشت برگزار شود.

کیومرث بیات در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده این مسابقات از 11 اسفند آغاز و تا 18 همان ماه در مجموعه ورزشی یادگار امام شهر رشت دنبال خواهد شد.

رئیس هیئت شطرنج استان گیلان تصریح کرد: به منظور حضور هرچه بهتر اساتید داخلی و خارجی در این دوره از مسابقات و بالا رفتن سطح کیفی بازی ها طبق عرفی که در مسابقات شطرنج در سطوح بین المللی حاکم است مبلغی را به اساتید بزرگ داخلی و خارجی پرداخت می کنیم که این مبلغ شامل هزینه ها بلیط رفت و برگشت اسکان و تغذیه می شود.

رئیس هیئت شطرنج استان گیلان در ادامه اظهار داشت: همه ساله این مسابقات با حضور اساتید بزرگ صاحب نام و قدرتمندی از کشورهای مختلف جهان برگزار می شود و یکی از مسابقات سطح بالا و سنگین است که در تقویم فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) ثبت شده است.

بیات خاطرنشان کرد: ما در طول 10 سال برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر به تجارب ایده آلی دست پیدا کرده ایم و این امر باعث شده هر سال بهتر از گذشته نسبت به برگزاری این رقابت ها اقدام کنیم و هیچ مشکلی را در راستای اجرای بازی ها نداشته باشیم.

وی گفت: به هیچ عنوان هدف ما از پذیرفتن میزبانی و اجرای مسابقات بین المللی درآمد مالی و منافع اقتصادی نیست، بلکه رشد و توسعه شطرنج در استان و کشور است برای افزایش شرکت کنندگان نهایت سعی خود را بکارگرفته ایم که شطرنج بازان با کمترین هزینه بتوانند شرایط حضورشان را فراهم کنند.

بيات در مورد پیش بینی اش از تعداد شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی جام خزر در سال جاری گفت: به طور قطع ما امسال شاهد حضور تعداد زیادی از شرایط جانبازان و اساتید بزرگ مطرح و صاحب نام خواهیم بود برای رسیدن به این هدف سعی کردیم با رایزنی های گسترده در میان اعضای فدراسیون های شطرنج هر کشوری یک نفر را به عنوان نماینده مسابقات شطرنج جام خزر انتخاب کنیم این عاملین برای ترغیب شطرنجبازان مطرح کشورشان به منظور حضور در این مسابقات اقدامات لازم را انجام می دهند.

رئیس هیئت شطرنج گیلان در ادامه افزود: قرار است مبلغ 35 تا 40 میلیون تومان به عنوان جایزه نقدی به نفرات برتر مسابقات اختصاص پیدا کند./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار