ما به دنيا آمديم كه قصه زندگي را همراه با زيبايي‌هاي آن و تحسين خالق براي انسان‌ها روايت كنيم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، آنا صوفيا قصه‌گوي پرتغالي شركت كننده درشانزدهمين جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي گفت: همه اديان جهان و علوم بر پايه قصه و قصه‌گويي بنا شده‌اند، و ما به عنوان يك انسان، روايت‌ كننده قصه زندگي هستيم،آمده‌ايم تا زيبايي‌هاي دنيا را ببينيم و آن‌چه را ديده‌ايم براي ديگران در قالب قصه بيان كنيم. 
اين قصه‌گو اضافه كرد: قصه، بنيان و اساس زندگی را به تصوير مي‌كشد و پاسخي براي مجهولات ذهن بشر است تا قدرتمندانه او را با دنياي  بيرون به صلح برساند.
آنا صوفيا كه براي اولين بار به ايران سفر كرده است، برگزاري جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي را در تبريز خارق‌العاده توصيف كرد وگفت: ما نيز در كشور پرتغال جشنواره قصه‌گويي با حضور قصه‌گويان بين‌المللي برگزار مي‌كنيم، اما كيفيت برنامه‌هاي اين جشنواره در سطح بسيار بالايي قرار دارد و من وقتي به كشور پرتغال بازگشتم تمام اين زيبايي‌ها را براي مردم آن‌جا تعريف خواهم كرد.
اين قصه‌گوي پرتغالي از مسوولان برگزاركننده جشنواره قصه‌گويي ايران خواست تا در استمرار برگزاري چنين جشنواره‌هايي ثابت قدم باشند.
اين محقق و قصه‌گوي پرتغالي كه تجربه حضور در چند جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي را دارد، با قصه‌ي «سالمندان» در شانزدهمين جشنواره بين المللي قصه‌گويي ايران حضور يافته است.
به گفته وي  قصه‌گو بايد در بيان قصه صادق باشد و با داستان ارتباط قلبي برقرار كند، چراكه برخي از داستان‌ها پيام‌هاي اخلاقي خوبي دارند، در حالي كه قصه‌گو مممکن است توانايي ارتباط با مخاطب را نداشته باشد.
آنا صوفيا در زمينه استقبال نهادهاي فرهنگي از هنر قصه‌گويي در كشورش توضيح داد: ما در كشور پرتغال قصه‌گويان حرفه‌اي زيادي داريم و بسياري از اين قصه‌گويان در مدارس و كتاب‌خانه‌ها براي كودكان و نوجوانان قصه مي‌گويند.
وي در پايان گفت: دركشور ما قصه‌گويي جايگاه والايي در بين خانواده‌ها دارد و كودكان و نوجوانان نيز - با در نظر گرفتن میزان علاقه‌ی خانواده‌ها - براي شنيدن قصه‌ها اشتياق دارند.  
گفتني است؛ شانزدهمين جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي در استان آذربايجان شرقي و شهر تاريخي تبريز با حضور بيش از 40 قصه‌گوي ايراني و 11 قصه‌گوي خارجي از 29 بهمن آغاز به كار كرده است و تا يكم اسفند 91 به كار خود ادامه خواهد داد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار