معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: با رعایت اخلاق در جامعه می‌توان مشکلات و آسیب‌های اجتماعی‌ را مرتفع کرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام فروتنی" صبح امروز اول اسفند ماه، در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دادگستری کاشمر با تاکید بر رعایت اخلاق در جامعه گفت: چنانچه در اجتماع، خانواده و اداره اخلاق را رعایت کنیم، بسیاری از مشکلات مرتفع و آسیب‌های اجتماعی به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه انقلاب ایران، یک انقلاب اخلاقی و فرهنگی بوده است، گفت: اخلاق تنها درست حرف زدن و درست معاشرت کردن و غیره نیست بلکه باید عمل نیز نیکو و خوب باشد.

فروتنی با اشاره به اینکه در شهرهایی که مسائل دینی و اخلاقی بیشتر رعایت شود، آمار جرایم پایین است، گفت: شهرستان کاشمر به دلیل داشتن مردمی مومن و متدین با کمترین مشکل و آسیب اجتماعی مواجه است.

وی در ادامه افزود: باید رذایل اخلاقی از جمله غیبت، دروغ، حسادت و غیره را از خود دور کنیم، زیرا این مشکلات اخلاقی، سرطان روحی جامعه‌اند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و فرا رسیدن سال جدید، باید دستگاه قضایی ترتیبی اتخاذ کند تا با جرایم خشن برخورد جدی صورت گیرد.

فروتنی گفت: باید با جرایم خشن و خاص که امنیت مردم را به مخاطره می اندازد و با سارقان و دزدان و مشروب فروشان و مشروب سازان و موادمخدر برخورد شود.

وی از ریاست جدید دادگستری شهرستان کاشمر خواست، به نحوی برنامه ریزی کند تا مدت اطاله پرونده‌ها در کاشمر برطرف شود و پرونده‌ها با سرعت بیشتری رسیدگی شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ضمن تقدیر از زحمات "احیایی" رئیس سابق دادگستری کاشمر، طی حکمی "محمود قانعی زارع" را به عنوان رییس دادگستری کاشمر معرفی کرد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار